Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Eiropa gaida Latvijas autosporta ziemu

Spītīgā ziema jau trešo gadu pēc kārtas arvien liek strauji sirmot autosporta sacensību rīkotājiem — ziemas sezonas cīņu norise galvenokārt atkarīga no atbilstošiem laikapstākļiem. Sals nepieciešams februāra sākumā, lai veiksmīgi varētu noritēt Eiropas rallija čempionāta posms Rally Liepāja. Taču arī zemāka ranga sacensības dīc debesīm pēc aukstuma un sniega.

EIROPAS RALLIJS SOĻA ATTĀLUMĀ

Latvijas ziemas autosporta sezonas kodols jau trešo gadu būs Eiropas rallija čempionāta otrais posms, Rally Liepāja 2015, kas šogad norisināsies no 6. līdz 8. februārim. Kā ierasts, šī būs lieliska iespēja redzēt Latvijas ātrumposmu ceļos braucējus, kuri cīnās par Eiropas čempionāta medaļām. Latvijā ieradīsies viens no prestižākajiem autosporta kolektīviem pasaulē — ar modernāko tehniku un daudzsološākajiem braucējiem.

Lai gan daļa no ārzemju uzvārdiem Latvijas līdzjutējiem neizsaka pilnīgi neko, varbūt tieši tas vilina skatīt Liepājas ralliju, lai neredzētos viesus iepazītu. Redzēt vaigā Kreigu Brīnu no Peugeot Rally Academy rūpnīcas komandas vai spēcīgo poli Kajetanu Kajetanoviču rallija gardēžiem būs labs kumoss. Turklāt ne tikai Latvijas čempionāta, bet arī Eiropas ieskaitē spēkosies Latvijas cerības — Jānis Vorobjovs, Emīls Blūms un citi, kuri nesteidzas ar pieteikšanos. Tātad būs arī, kam just līdzi.

Svarīgākais šobrīd ir laikapstākļi — lai Kurzemes ceļi nav izšķīduši, lai valda sals un, ja drīkst lūgt, arī sniegs būtu pašā laikā. Pirms gada, starp citu, daba izspēlēja joku — pirmā Liepājas rallija diena sākās drūmā, rudenīgā nokrāsā, bet pa nakti sasniga pat pārāk daudz. Tas pamatīgi samaisīja rezultātus un radīja intrigu.

VISPIRMS GULBENĒ

Taču vēl līdz Eiropas cīņām šis tas paveicams. 23. un 24. janvārī Gulbenē norisināsies rallijs Sarma 2015, kas būs Latvijas rallija čempionāta pirmais posms. Lai gan laiki sarežģīti, dalībnieku sastāvs veidojas interesants. Cīņas par Latvijas čempiona titulu un kausu būs līmenī. Arī laika prognozes ir cerīgas rallija 40 gadu jubilejas pasākumā. Pērn Gulbenes ralliju nācās atcelt, jo laikapstākļi neļāva aizvadīt cīņas.

Latvijas čempionāta pirmais posms būs spožs. Seriāla LRC2 klases (bijusī N4) ieskaitē cīņas uzsāks pērnais čempions Vorobjovs, viņa sekotāji Igors Bulancevs un Tarass Kravčenko, kā arī senie principiālie konkurenti Andis Neikšāns, Sīms Planki un Mārtiņš Svilis. LRC1 klasē (bijusī R5) spēkosies Gatis Vecvagars, Elvis Hermanis un pilnpiedziņā debitējošais Guntis Lielkājis. Protams, arī citi. LRC3 klasē (bijusī R2) uz starta jau citā komandā (no LMT Autosporta komandas uz SRT) pēdējo gadu čempions Ralfs Sirmacis, gan jaunais formālais LMT līderis Emīls Blūms, gan LAF licencētie krievu jaunieši brāļi Vasilijs un Nikolajs Grjazini… Šajā ieskaitē cīņas būs īpašas.

Lai gan iepriekšējā sezona Latvijas rallija sakarā noslēdzās ar nelielām skumjām par šķīstošo dalībnieku sastāvu un mazo Latvijas sportistu pārstāvniecību pašu čempionātā, šī sezona sākusies cerīgi. Sarmas rallijam sastāvs tik tiešām sportiski kvalitatīvs, turklāt katrā klasē favorītu pulkā ir tieši mājinieki.

IESKRĒJIENA RALLIJS AIZ MUGURAS

Lai būtu gatavi pirms Gulbenes nacionālā šova un Liepājas starptautiskajām cīņām, par treniņu poligonu rallisti izmantoja rallijsprintu Alūksnē. Lai gan tika kurināta intriga starp Vorobjovu un Neikšānu, kuri atkal bija nonākuši kopā spēcīgākajā klasē, abus apspēlēja un speciālistus pārsteidza Sirmacis, kurš pārmaiņas pēc aizvadīja debijas sacīksti ar pilnpiedziņas auto. Līdzšinējais priekšpiedziņu čempions izrādījās labāks par abiem titulētajiem meistariem, izcīnot uzvaru!

4WD Openklasē pie uzvarām tika Edijs Bergmanis, lai gan daudzsološu pretestību izrādīja pilnpiedziņā debitējušais Guntis Lielkājis. 4WD klasē pirmais Ints Jeršovs. Ātrākais no vienas ass piedziņas braucējiem bija Kalle Rovanpera, savulaik WRC salīdzinoši veiksmīgi braukušā Hari Rovanperas dēls. Mārtiņš Kalniņš guva uzvaru 1600 klasē.

Patiesībā 2015. gada autosporta sezonu iesāka folkreisa un autokrosa braucēji, sezonas pirmo posmu aizvadot vēl decembrī Valmierā, Brenguļu autotrasē. Alkas pēc braukšanas bija tik spēcīgas, ka dalībnieki metās atkusušā un izšķīdušā trasē. Apstākļi bija katastrofāli, taču folkreisā līderi tas nemainīja — uzvara Ivo Gabrānam. Autokrosa klasē pirmā vieta ar pilnpiedziņas auto braukušajam Intam Jeršovam.

LAF Krosa komisijas autokrosa kauss un LAF Folkreisa Ziemas kauss piedzīvoja posma zaudēšanu — līdz janvāra vidum laikapstākļi tā arī neļāva aizvadīt posmu Vecpils-1. Taču 25. janvārī Upesciemā pie Rīgas trešais posms ir gatavs norisei.

Jācer, ka laikapstākļi saglabās ziemu arī pašās janvāra beigās, kad 31. martā paredzēts folkreisa un autokrosa posms Vecpils-2, kā arī Madonas pusē jāaizvada Latvijas minirallija kausa pirmais posms.

VARĒTU NEIESPRINGT. BET GRIBAS

Sacensību rīkotāji ziemu no ziemas moka sevi ar cīņu pieteikšanu sacensību kalendārā. Tāpat arī sportisti raujas trasēs, lai kādi būtu laikapstākļi. Vieglāk taču būtu atteikties no ziemas cīņām kā tādām, ieņemot eiropeisko stāju ziemā atpūsties, bet uz starta stāties vasarā. Taču daļa eiropiešu pat nenojauš to burvību, kāda ir ziemas sacīkstēm (ja tās izdodas). Slīdamība, kupenas, ceļu viltīgums, nepieciešamā meistarība… Ziemeļu autosportists no tā visa nav gatavs atteikties!