Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Gaidītā ziema pārcentās

Latvijas ziemas autosporta sezonas sākums bija paredzēts vēl decembrī, tomēr laikapstākļi ilgstoši neļāva to sākt, liekot pārcelt vai atcelt vairākas sacensības. Tomēr — kad ziema ieradās, izrādījās, ka dažam tā ir par stipru.

 

SPRINTA REŽĪMĀ

Decembrī bija paredzēts sākt Latvijas ziemas autosprinta čempionāta cīņas. Šim seriālam ir plašs sacensību kalendārs, jo jāaizvada pa četriem posmiem Kurzemes, Vidzemes un Centra reģionā, bet šo reģionu labākajiem jācīnās par čempiontituliem kopīgā finālā. Centra reģiona cīņas, kas notika 333 trasē, laikus tika aizvadītas pa asfaltēto kartinga trasi, bet pārējie reģioni bija spiesti posmu pārcelt, gaidot, kad sasals zeme. Tomēr līdz šim paredzētie posmi ir notikuši, un februāra otrajā pusē noslēgsies arī cīņas Vidzemē un Kurzemē. Sportistiem būs jāgaida finālsacīkstes. Tās šobrīd ir liels noslēpums: pirmkārt, LAF Standartauto komisija apzināti slēpj notikuma vietu, lai kāda reģiona pārstāvjiem neradītu iespēju pieslīpēt trasi. Otrkārt, norises datumu diktēs laikapstākļi.

TE PAR SILTU, TE PAR AUKSTU

Kalendāra grozījumus piedzīvoja arī ziemas folkreisa un autokrosa cīņas. Tā kā nebija ne sniega, ne sala, bija jāatceļ janvāra sākumā paredzētais posms Raunā. Otrās sacīkstes Vecpilī notika, manevrējot starp ledu un dubļiem, savukārt trešais posms Mūsā tika atcelts, jo… organizators nolēma, ka sacīkšu norisei ir par aukstu. Pāris dienas pirms 4. februārī paredzētā posma solīja, ka sacīkšu dienas rītā temperatūra Bauskā būs zem –30 grādu atzīmes (tā arī bija). Nemaz nav jāmeklē tālā vēsturē — arī šādos apstākļos sacīkstes ir veiksmīgi aizvadītas, bet šoreiz rīkotāji sportistus atstāja mājās.

Folkreisam un krosam pēc kalendāra palikuši divi posmi — 19. februārī Valmierā un divas nedēļas vēlāk — Kurzemes pusē, kur no sākotnēji paredzētās Ventspils apkārtnes Popes sacīkste tiks pārcelta uz Liepājas puses Vecpili.

RALLIJI STĀV KĀ KLINTIS

Tā kā rallija tipa sporta veidi ir organizatoriski krietni komplicētāki nekā slēgto trašu pasākumi, Latvijas rallija un rallijsprinta čempionātu ziemas posmi nepiedzīvoja datumu pārbīdes. Janvārī, kad ziemas nebija, tika minēts, vai nevajadzētu pārbīdīt Alūksnes, leišu Utenas un Gulbenes rallijus. Tomēr, pirmkārt, to nav tik vienkārši izdarīt daudzo saskaņojumu un dokumentācijas dēļ, otrkārt, tobrīd nebija, uz kurieni bīdīt kādu no pasākumiem, jo precīzu prognožu par ziemu nebija.

Šoreiz paļaušanās uz likteni attaisnojās: Alūksnes rallijs un rallijsprints bija jauka, sniegota sacīkste nelielā salā, Lietuvas rallijs, lai arī gandrīz bez sniega, tomēr izdevās interesants, savukārt šīs nedēļas nogales rallijs un rallijsprints Sarma 2012 noritēs kārtīgā Latvijas ziemā.

Sarma 2012, šķiet, arī būs spilgtākais ziemas mēnešu autosporta notikums. Startam Latvijas rallija un Latvijas rallijsprinta čempionātu otrajā posmā pieteikušās gandrīz simts ekipāžas, kas ir mūsdienām izcils rādītājs. Dzenoties pēc īstiem ziemas posmiem, sacīkstēm Gulbenes un Apes pusē pieteikušies daudzi ārvalstu sportisti, turpinot tradicionālo dalību Latvijas rallija čempionātā.

Attēlā: Kamēr Latvijā autosportisti ķer vietējās sniegpārslas, vairāki mūsējie startēja Montekarlo vēsturisko automašīnu rallijā. Uz starta latvieši izveda gan GAZ Volga 21 (attēlā), gan Moskvitch, gan dažādu paaudžu un modeļu Jaguar automašīnas. LAF licencētie braucēji Iļja Kašins/Raimonds Strokšs pat guva uzvaru savā klasē, startējot ar Jaguar E-Type 1970. gada automašīnu.