Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Gatavojas spēcīga Eiropas komanda

Viesturs Saukāns 

Pēc nepilna mēneša Portugālē startēs Eiropas autokrosa čempionāts, kurā piedalīsies arī Latvijas braucēji. Spēcīga trīs pilotu komanda gatavojas startēt D-3A bagiju klasē – uz starta jau Portugālē izies Jānis Boks, Guntis Kļaviņš un Anatolijs Abramovs. Par dalībniekiem D-1 klasē pagaidām skaidrības nav.

Jānis Boks iegādājies jaunākās paaudzes Fast&Speed bagiju, kam vajadzētu palīdzēt cīnīties par augstāko mērķi – Eiropas čempiona titulu. Jāņa un Wilfried's/Rīgas Piensaimnieks komandas plāns ir skaļš, jo vairāk tāpēc, ka šī mašīnai būs pirmā sezona, kas var ienest vairākas bērnu slimības. Taču tehniskā ziņā noteikti būs vieglāk sagatavoties, ņemot vērā pieredzi, pārbūvējot iepriekšējo modeli. Mašīna, ar kuru Boks veica 2005. un 2006. gada sezonu, bija pirmā tik augstvērtīga tehnika Latvijā, tāpēc nebija īsti, kam paprasīt padomu, – vienībai viss bija jāizpēta pašai. Pieredze šogad palīdzēs.


Nopietni plāni

Latvietis – Eiropas čempions. Šādu lozungu jau esam dzirdējuši, un arī tam savulaik daudz neticēja, līdz 2000. gadā Latvijas braucēji D-1 klasē savāca Eiropas čempionāta pirmās četras vietas. Bagiju klasē to būs grūti izdarīt, un pašreiz gribētos apgalvot, ka šogad vēl neiespējami. Tomēr vēsture liek ticēt brīnumiem.

Guntis Kļaviņš jau pērn sāka startēt Eiropas čempionāta posmos. Tiesa, viņš savā pirmajā starptautiskajā gadā bija ļoti piesardzīgs, braucienus aizvadot ne tik agresīvi, cik atļautu jaunā tehnika. Ja Kļaviņš atradīs ātrumu, tehnika viņam ļautu cīnīties par vadošo desmitnieku Eiropā.

Lielākais pārsteigums ir Anatolija Abramova plāni startēt Eiropas čempionātā. Krosa veterāns Abramovs uz vairākām sezonām bija pametis sacensības, bet rudenī pārsteidza ar ziņu, ka tieši viņš kļuvis par Boka līdzšinējā Fast&Speed bagija saimnieku. Atceroties viņa startus Latvijas čempionātā gadsimta sākumā, gribas domāt, ka braukšanas ziņā viņu varētu uzskatīt par Latvijas otro pilotu aiz Boka.Tiesa, ir arī risināmas problēmas: pirmkārt, Anatolijam būs jāpierod pie pilnpiedziņas, jo līdz šim startēts ar aizmugures piedziņas auto. Otrkārt – jāatrod tehniskā komanda, kas regulāri varētu veltīt laiku bagija sagatavošanai. Treškārt, pašam jāaptver, ka spēcīgas mašīnas iegāde nav pēdējais pakāpiens pirms panākumiem, bet gan pirmais – ar tehniku būs daudz jāstrādā, lai arī šobrīd mašīna būtu gatava iebraukt Eiropas labāko desmitniekā.

Bez Zēberga?

Tikmēr pēdējās pusotras desmitgades kroņa klase D-1 var palikt bez Latvijas pārstāvja. Pastāv aizdomas, ka politiski ekonomiskās svārstības Ventspilī varētu atstāt iespaidu arī uz Alda Zēberga Eiropas čempionāta sezonu. Ventspilnieka vienīgie lielie atbalstītāji bija atsevišķas šīs pilsētas kompānijas. Turklāt ir vēl viena smaga problēma, kuru bagiju braucēji jūtas atrisinājuši, bet Zēbergam tā var izrādīties nepārvarama. Šogad Eiropas čempionāts startēs uzreiz ar diviem Portugāles posmiem. Iepriekšējos gados tālākā sacensība bija tikai viena, un turklāt sliktākā posma atmešana čempionāta kopvērtējumā ļāva uz to nebraukt. Tā kā sacīkstes ir divas, uz Portugāli jābrauc, ja ir vēlēšanās cīnīties par konkrētām vietām kopvērtējumā. Bet budžeta problēmu sezonā tas kļūst par smagu.

Pārējie Latvijas braucēji, kuriem ir Eiropas autokrosa čempionātam gatava tehnika – D-1 braucējs Jānis Bogdanovičs un varbūt vēl kāds no bagiju pilotiem – startēs, labākajā gadījumā, ģeogrāfiski tuvākajos posmos.

Viesturs SAUKĀNS