Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Jānis Horeliks mēģina trešo reizi, debitē Egons Lapiņš

Nedēļas nogalē Austrijā, Zalcburgā, notiks
ceturtā FIA Eiropas kausa izcīņa (ETCC) autošosejā salonmašīnām. Trešo gadu pēc
kārtas šajās sacensībās startēs JH motorsport
komandas braucējs Jānis Horeliks. Pirmajā reizē Super Production klasē tika iekarots pat pjedestāls, pērn,
debitējot Super 2000, sasniegts
finišs un gūta pieredze. Tikmēr Spice
Racing Team
pieteikusi Eiropas kausa debitantu – Baltijas čempionu
Egonu Lapiņu.

 

Uz kurieni devušies latvieši? FIA Eiropas kauss
tika radīts ar mērķi sapulcēt Eiropas valstu nacionālo čempionātu dalībniekus,
lai noskaidrotu spēcīgākos Eiropas privāto komandu braucējus. Sacensībās nevar
piedalīties piloti, kuri sezonu aizvada pasaules WTCC čempionātā rūpnīcu
komandās, un tie, kuri nav startējuši savu valstu nacionālajos čempionātos.
Eiropas kauss notiek trijās automobiļu klasēs – Super 2000, SuperProduction un kopš šā gada arī Super 1600 klasē. Prestižākā un
spēcīgākā klase šajās sacensībās ir Super
2000
, kura pulcē vislielāko braucēju skaitu. Pārstāvniecība no Eiropas
spēcīgākajiem čempionātiem – britu BTCC, zviedru STCC un citiem. Kausa izcīņas
nedēļas nogales formāts ir līdzīgs pasaules čempionāta posmu norises sistēmai.
Uzvarētājs tiek noskaidrots divu braucienu summā, kuri abi notiks svētdien.
Katra brauciena distance ir 50 kilometri. Horelika iepriekšējā pieredze Trešo reizi šajā
kausa izcīņā startēs Latvijas pārstāvis Jānis Horeliks. Pirmais Horelika starts
bija 2006. gadā Portugālē, kur, startējot SuperProduction
klasē ar Honda Integra automobili,
tika izcīnīta trešā vieta. Jāpiebilst, ka toreiz ceturtās vietas ieguvējs tika
apsteigts par divām sekundes tūkstošdaļām. Pagājušajā gadā Horeliks jau
startēja klasē Super 2000 ar Honda Civic automobili. Adrijas trasē,
kur notika šīs sacensības, tika iegūta četrpadsmitā vieta. Rezultāts varēja būt
labāks, jo otrā brauciena vidusdaļā Horelika automobilim pārkarsa bremzes un
tika zaudētas vairākas pozīcijas. Šogad Jānis Horeliks startēs Super 2000 klasē ar divus gadus viņa
rīcībā esošo Honda Civic Type-R
automobili. Mērķis šāgada sacensībās ir iekļūt labāko desmitniekā, kas
nodrošina arī naudas prēmiju, ko piedāvā Yokohama.

2 no 33

Super 2000 klasē dalībai ir pieteicies 21 braucējs. Par galvenajiem
favorītiem jāuzskata zviedru braucēji no Flash
Engineering
komandas Ričards Goransons, kurš šogad uzvarēja Zviedrijas
čempionātā, un Jans Nilsons. Vēl uz starta izies tādi spēcīgi un pazīstami
braucēji kā 2007. gada FIA ETCC uzvarētājs dānis Mikaels Nikjērs, 2006. gada FIA
ETCC uzvarētājs Tomass Engstrēms, šāgada Seat
Leon
kausa izcīņas uzvarētājs spānis Oskars Nogešs, vācietis ar lielu WTCC
pieredzi Francs Engstlers un citi. Pirmo reizi Latvijai šajās sacensībās būs
vēl viens pārstāvis – Spice Racing Team
braucējs Egons Lapiņš, kurš startēs SuperProduction
klasē ar Horelika iepriekšējo automobili jau leģendāro Honda Integra, ar kuru šogad Lapiņam izdevās izcīnīt Baltijas un
Latvijas čempionu titulus. Kopumā Eiropas kausam visās klasēs pieteikušies 33
braucēji, bet pārstāvētas 15 valstis. Uz starta desmit autoražotāju produkti – BMW, Chevrolet, Citroen, Ford, Honda, Opel,
Peugeot, SEAT, Toyota
un Volkswagen.

Pateicoties JH motorsport komandas sadarbībai ar
Latvijas televīziju, šīs sacensības jau otro gadu pēc kārtas varēs vērot arī
Latvijas iedzīvotāji. LTV7 nodrošinās translāciju ierakstā svētdien, 19.
oktobrī, pl.17:45. Sacensības tiešraidē varēs vērot Eurosport kanālā.

Kas ir abi Latvijas piloti

Autošosejas
pazinējiem ne Jānis Horeliks, ne Egons Lapiņš neizraisa ilgas pārdomas – abi
ir mūsu valsts augstākās raudzes šosejnieki. Jānis gadiem ilgi bijis Latvijas
un Baltijas dažādu seriālu līderu vidū. Ilgus gadus Horeliks bija ieguvis
nenovērtētā talanta statusu – visi zina, ka viņš ir ātrs, varbūt pat
ātrākais no attiecīgajā čempionātā startējošajiem, taču finansiālā un tehniskā
bāze nav ļāvusi demonstrēt visu potenciālu. Ievērojams pagrieziens bija 2007.
gads, kad pirms sezonas Horeliks savā rīcībā ieguva Honda Civic Type-R un aizvadīja debijas sezonu Somijas čempionātā.
Nestartējot pirmajā posmā, Horeliks visai droši guva čempionāta bronzas medaļu.
Šis gads Somijas seriālā nebija tik veiksmīgs, jo progresa meklējumos Jāņa
automašīna izspļāva vairākus tehnikas defektus. Tomēr viena brauciena uzvara un
ceturtā vieta kopvērtējumā ir labs rezultāts.

Egons Lapiņš
autošosejā ienāca pirms pāris sezonām, bet jau pērn ar konsultanta Ģirta
Krūzmaņa palīdzību sasniedza Latvijas un Baltijas čempiona titulus. Abi
panākumi atkārtoti arī šogad.

Izredzes

Horelikam lielajā Super 2000 klases konkurencē būs grūti
cerēt uz pjedestāla pozīcijām – iepriekš minētās Eiropas līmeņa zvaigznes
pozīcijas zaudēs, tikai kļūdoties un avarējot, un tiešā cīņā viņus uzvarēt
nebūs iespējams. To izšķir viņu komandu pieredze, profesionalitāte un, lai arī
čempionāts paredzēts privātkomandām, pietiekami spēcīgais rūpnīcu un to WTCC
komandu atbalsts. Par mērķi izliktā vieta desmitniekā būs labs sasniegums.
Tomēr, kā pieredze rāda, desmitniekā Eiropas kausa summā var iekļūt tikai
gadījumā, ja vismaz vienā no braucieniem izdodas gūt punktus (punktu
skaitīšanas sistēma kā visos centrālajos FIA čempionātos – pirmajam
astoņniekam).

Lapiņam ir visas
iespējas vismaz atkārtot Horelika 2006. gada panākumu SuperProduction klasē. Kategorijā pieteikušies seši dalībnieki. Tas
nav daudz. Tomēr uzvara nebūs viegli sasniedzama. Liekas, Egonam ir labas
izredzes pacīnīties par pjedestāla pozīcijām. Fakts, ka viens no konkurentiem
ir lietuvietis Pauļus Krukausks, liek domāt, ka vismaz pēdējam Lapiņam
nevajadzētu palikt. Baltijas čempionātā Egons Krukauskam lielākoties finišējis
priekšā.

Zalcburgringā tiks
pārstāvētas visas trīs Baltijas valstis – bez Horelika, Lapiņa un
Krukauska startēs arī igaunis Urmass Kitsings, kurš, tāpat kā Horeliks, pēdējos
gadus pavadījis Somijas čempionātā, taču guvis pozīcijas aiz Latvijas braucēja.
Kitsings arī šajā nedēļas nogalē startēs vienā klasē ar Horeliku – Super 2000.

 

Viesturs SAUKĀNS