Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Jaunas ēras starts

Šosestdien Lietuvā notiks Latvijas autorallija
čempionāta pirmais posms – solis jaunajā ērā, kuras iestāšanos diktē
skarbā ekonomiskā situācija, kādā nonākusi Baltija, Latvija un arī
autosportisti. Pirmais posms neliecina par īpašu sajūsmu dalībnieku skaita
ziņā. Taču vēl viss nav zaudēts.Klusā ziema
Runājot gan ar
autosportistiem, gan uzņēmējiem, kas lielākoties ir viens un tas pats, kļūst
skaidrs, ka cilvēki šobrīd ir ļoti uzmanīgi pret finanšu līdzekļiem. Tas atstāj
ietekmi uz dalībnieku sarakstu pirmajā sacīkstē Lietuvā – Winter Rally, Utenas pilsētā un tās apkārtnē.
Klasiskais plāns: „Gaidīšu
pavasari, martu vai aprīli, kad būs skaidrs, kas notiks valstī un manā
uzņēmumā!" Līdz ar to uz Lietuvu dosies tikai 16 Latvijas ekipāžas, kas ir
visai skarbs kritums salīdzinājumā ar iepriekšējā gada Latvijas čempionāta un
kausa izcīņas kopējo dalībnieku skaitu.Jau iepriekšējā Sporta numurā rakstīju, ka Latvijas
Automobiļu federācijas Rallija komisija gan negatavojas izsludināt katastrofu
un aizslēgt durvis – tieši pretēji, jo Lietuvas posms nav rādītājs,
turklāt ziemas ralliji allaž bijuši vāji apmeklēti.Latvijas čempionāta
otrajā posmā gaidāmi vairāki citi dalībnieki, kuri nolēmuši nestartēt Lietuvā.
Tomēr ir skaidrs, ka sportistu jebkurā gadījumā būs mazāk.Ir vēl kāds
interesants kalendāra elements – čempionātā no paredzētajiem sešiem
posmiem sportistiem neieskaita sezonas sliktāko rezultātu, tāpēc pirmo posmu
Lietuvā sportisti var atļauties izlaist bez īpašiem zaudējumiem, lai arī sacīkste
ar mazu dalībnieku skaitu nestu daudz punktu. Pieļauju, ka dažs upurējis
Lietuvas sacīksti, lai dotos uz Gulbenes pusē notiekošo Sarmas ralliju, kā arī trešo Latvijas čempionāta posmu, kas notiks
Somijā. Vairāki sportisti teikuši, ka kopvērtējuma punkti ir sīkums, ja iespējams
koncentrēt finansiālos un morālos spēkus braucienam uz Somijas sacīksti. Tas
tāpēc, ka šī valsts ir viena no līderēm šajā autosporta veidā pasaulē, tāpēc
tur pat nacionālā mēroga sacīkstes ir vērts apmeklēt, lai redzētu visu pa īstam.Joensū rallijs, kas
notiks marta sākumā, būs Somijas čempionāta posms, kurā notiks arī Latvijas
čempionāta ieskaites veidošana no tur startējošajām latviešu ekipāžām. Protams,
jāšaubās, vai uz sacīksti masveidā dosies Latvijas sportisti, taču tie, kas to
varēs atļauties, būs piedalījušies lieliskā ziemas rallija piedzīvojumā.
Liekas, lielākā problēma Latvijas sportistiem būs striktie Somijas noteikumi,
kurus vajadzēs ievērot – viņu sacīkstē var startēt tikai ar vienas markas
riepām, kuras turklāt jāiegādājas sacīkstes norises vietā, neatkarīgi no tā,
vai latvieši brauc mērīties savā starpā vai tomēr pretendē uz augstām vietām
arī absolūtajā vērtējumā. Pavīdēja arī problēma par mašīnu iekļaušanu somu
klasēs – mūsu 2WD Super, kurā
startē arī pa kādam VAZ automobilim, varētu neatbilst Somijas rallija klašu
prasībām. Taču, cik noprotams, šī situācija ir risināma un pat atrisināta.

 

Par tiem, kas būs

Kopumā Lietuvā
notiekošajam rallijam pieteikušās 68 ekipāžas, kas pat ir visai saprātīgs
dalībnieku skaits. Latvijas ekipāžu, kā minēju, kopumā ir 16, taču mūsu
čempionāta ieskaitē varētu startēt arī vismaz viena leišu vienība, par ko gan
uzzināsim pašā sacīkstes priekšvakarā, kad sportisti attiecīgi sakārtos
nepieciešamo dokumentāciju ar Latvijas amatpersonām.

N4
klasē uz starta būs visas trīs pērnās medaļnieku ekipāžas – čempioni Aivis
Egle/Mārtiņš Jerums, vicečempioni  un bez
pāris nedēļām pasaules rallija čempionāta dalībnieki Andis Neikšāns/Pēteris
Dzirkals un bronzas medaļnieks Jānis Vorobjovs, kuram stūrmaņa krēslā blakus
sēdīsies lietuvietis Audrjus Šošs.

Kopumā N4 klasē būs astoņas Latvijas ekipāžas –
bez minētajām arī Raimonda Strokša, Jāņa Feldmaņa, Anda Grīnberga, brāļu
Skakausku un Mārtiņa Tama vadītās vienības. Šajā pulkā tehniski interesantākais
varētu būt Raimonda Strokša/Anrija Jesses Mitsubishi
Evo X
automobilis – RA
Motorsport
komanda ir pirmā, kas ielēkusi kardināli atšķirīgajā jaunajā Lancer paaudzē.

N3
maina nosaukumu

Latvijas čempionātā
joprojām divas ieskaites klases: jau minētā N4
un 2WD kategorija. Iespējams, šāds
paziņojums samulsina līdzjutējus, jo pirms tam par čempiontituliem cīnījās N4 un N3 klašu braucēji.

Klase, kurā startē N3 kategorijas mašīnas, šogad nosaukta
par 2WD jeb vienas ass piedziņas
klasi. Zem šī apzīmējuma slēpjas ne tikai N3,
bet arī N1 un N2 kategorijas. Iedziļināšanās rallija apzīmējumos un sadalījumos
pa kategorijām pārvērtīs šo rakstu par ko līdzīgu matemātiķu saieta pierakstiem
uz salvetes. Taču īsumā burts, šajā gadījumā N, nozīmē mašīnas sagatavošanas
tipu, bet skaitlis – motora darba tilpuma kubatūru. N1 klase ir Production Car
tipa mašīna ar motoru līdz 1400 kubikcentimetriem, N2 – attiecīgi līdz 1600 kubikcentimetriem, bet pēdējos gados
populārā N3 – līdz 2000 kubikcentimetriem.

2WD
klasē šobrīd pieteikušās trīs ekipāžas – viena no sezonas favorītēm
Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombroskis, kā arī Ivo Priedīša un Jāņa Fārenhorsta
pilotētās ekipāžas. Maigi sakot, tas nav daudz klasē, kura pēc teorijas nav
mežonīgi dārga un jau vairākus gadus ir jaunā,
daudzsološā.

Brīvajās klasēs panīkums

Pagaidām ne visai
spīdošs sastāvs arī Latvijas kausa izcīņas klasēs A Plus un 2WD Super.
Pilnpiedziņas A Plus klasē startam
gatavojas tikai divas Latvijas ekipāžas ar Mārtiņu Svili un Miku Ernstsonu
pilota krēslos, savukārt vienas ass piedziņas klasē 2WD Super (pērnā 2WD+)
pieteikušās trīs ekipāžas. Ierindā arī allaž stabilus rezultātus demonstrējošā
Normunda Verbeļa vienība, kā arī Aivo Tamms ar līdzjutēju iemīļoto VAZ 2105 un brāļi
Īles. Par brāļiem interesants stāsts: tie nebūs slavenie, titulētie rallija
Īles – Egils un Māris. Tie būs Egila un Māra brāļa abi dēli Kaspars un
Mārtiņš. Abi ienākuši rallijā no autokrosa, kurā Kaspars Īle pērn izcīnīja
Latvijas vicečempiona titulu 1600
klasē. Kaspars krosā startēja kopš agras jaunības, debitējot tālajā 1999. gadā.
Abi startēs ar automašīnu VW Golf III,
kuru iepriekšējās sezonās izmantoja tēva brāļi Egils un Māris Īles.

Latviešu Lietuvā
nebūs daudz. Taču – bez panikas! Gulbenes rallijā mūsējo būs krietni
vairāk, bet vasaras sezona, ja pingvīniem izdosies veiksmīgi saspiesties, var
sagādāt jaunus dalībniekus un mašīnas.

 

Viesturs SAUKĀNS

 

 

FOTO:

Jaunākā no Lūcijām. Ekipāža Raimonds Strokšs/Anrijs Jesse
Lietuvas rallijā uz starta izvedīs jauno Mitsubishi
Lancer Evolution X
 – liekas, Baltijā pirmo rallijam sagatavoto
jaunākās paaudzes Lancer automašīnu