Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Jaunie pārvar grūtības

Viesturs Saukāns

Lieliem soļiem tuvojas starptautiskā
autosporta sezona, kuras scenāriji paredz arī latviešu jauno sportistu startus.
Kā allaž augstākajā autosporta līmenī, reti kurš var lepoties ar pilnīgu
pārliecību par karjeras izaugsmes iespējām. Taču darbs notiek.

Galvenā cerība — Šlēgelmilhs

Galvenais panākumu
favorīts no jaunajiem Latvijas autosportistiem, protams, ir Haralds
Šlēgelmilhs, kurš šogad startēs F-3 Euroseries
čempionātā. Veiksmīgs starts būtu ja ne garants iespējai sēsties pie F-1
mašīnas stūres, tad vismaz pamatotu cerību iemesls gan.

Taču ne visu līdz
galam izdodas sakārtot – čempionāts līdz ar prestiža izaugsmi ir ievērojami
dārgāks nekā Šlēgelmilha iepriekšējās pieredzētās sērijas. Lai arī komanda ir
gatava segt ievērojamu daļu izdevumu, pilna budžeta summa vēl nav sasniegta.
Taču darbs turpinās, un, zinot Haralda potenciālu, papildu finansējumu meklē ne
tikai latvieši, bet arī komandas vadība. Skaidrs ir viens – ja pirmie posmi
nesīs panākumus, izredzes karjeru turpināt būs lielas, bet, ja pirmie posmi būs
kas līdzīgs pirmajiem kucēniem, skarbā motoru sporta industrija kļūdas var arī
nepiedot. Taču, atkārtošos, Šlēgelmilhs ir ātrs un talantīgs autosportists.

Štāla drošībā

Pārvarot pamatīgas
problēmas karjeras izveidē, vēl vienu sezonu starptautiskajā apritē gatava
aizvadīt arī Karlīne Štāla, panākot līgumu ar Team Astromega vienību par startu Beļģijas F-Renault 1.6 čempionātā. Komanda ir pārliecināta gan par sevi, gan
Karlīni, tāpēc plāni ir visaugstākie – Beļģijas čempiontituls. Turklāt šogad ir
plāns izlauzties arī ārpus Beļģijas, mēģinot atrast iespēju startēt kādā
starptautiskajā divu litru mašīnu sērijā.

Cīņas aizvada arī Oto
Birznieks – pēc startiem Maljorkas Formula
Cup
sērijā viņš plāno aizvadīt sezonu Austrijas Formula-BMW Lista čempionātā, kurā savulaik startēja arī
Šlēgelmilhs. Birzniekam Maljorkā klājas gana labi, jo izdevies pat uzvarēt
sacīkstēs, lai arī seriāls nesajūsmina balvu fonda un dalības maksas attiecības
ziņā. Austrijas čempionāts savukārt sola izaugsmes iespējas. Kā rāda
Šlēgelmilha piemērs, progress jāsasniedz ar neatlaidīgu menedžmentu un naudas
meklēšanu. Kopējais viedoklis Latvijas autosporta braucēju komandās liecina, ka
budžetu, kas nodrošinātu puslīdz konkurētspējīgu dalību kādā no junioru formulu
sacīkstēm, Latvijā savākt nevar. Atliek mesties Eiropas motorsporta biznesā,
kur pēc F-1 izsalkušo arī bez mūsējiem pietiek!

Mēters rāpjas

Labu laiku
starptautiskajā kartingā pavadījušais Kristaps Mēters šogad kartingu kārs
vadzī, lai pievērstos autosportam. Precīzi plāni vēl tiek precizēti, taču,
visticamāk, notiks debija F-Renault čempionātā,
iespējams, FIA Dienvideiropas zonā. Kristaps jau agri pameta Latvijas trases,
koncentrējoties starptautiskajām sērijām un čempionātiem. Šobrīd tuvojas
patiesības brīdis jautājumam – vai šāda darbības shēma dod lielākas iespējas
debitēt lielajā autosportā.

Iespēju atgriezties
starptautiskajā apritē izmantojis arī savulaik daudzsološais Mareks
Štolcermanis. Latviešu braucējs startēs Vācijas Ford Fiesta kausā, kas būs pirmā Mareka starptautiskā sezona pēc
vairāku gadu pārtraukuma. Štolcermanis bija daudzsološs formulu braucējs, ļoti
strauji tuvojās sezonai Lielbritānijas F-3 čempionātā, taču dažādi apstākļi šos
plānus izjauca. Pēdējos gados Mareks koncentrējās uz jauno kartingistu
trenēšanu, pats izbrauca pa kādai sacīkstei, kā arī kļuva par vairākkārtēju
medaļnieku (arī čempiontituls) ziemas auto daudzcīņā, apliecinot, ka talants
nepazūd.

Zem jautājuma zīmes
ir divkārtējā Somijas Honda Challenge
čempiona Arvja Zārberga sportošanas turpinājums. Diez vai Arvja karjeras
attīstībā nepieciešams arī trešo gadu pēc kārtas pierādīt prasmi šajā
salonautomobiļu sērijā, savukārt katrs solis pakāpi augstāk prasafinanses,
kurus no ģimenes personiskā budžeta ir apgrūtinoši investēt. Turklāt runā, ka,
Zārbergam pieaugot, arvien vairāk problēmu sagādā liekie kilogrami, kas sāk
traucēt pat salonauto sportā, nemaz nerunājot par formulām vai kartingiem.
Tomēr jācer, ka radīsies visu problēmu risinājums, jo zaudēt Zārbergu kā autosportistu
būtu nepatīkams Latvijas autosacīkšu notikums.

Aleksejevs būvē

Kamēr Latvijas
kartingisti un autošosejnieki meklē līgumus Eiropas formulu sportā, rallijkrosa
braucējs Jānis Aleksejevs gatavo automobili Eiropas rallijkrosa čempionātam. No
holandieša Josa Krijgera iegādājies Opel
Corsa B
, smiltenietis to ievērojami pārbūvē, lai arī sākotnējā apskate
liecināja, ka automašīna ir gana labā stāvoklī. Jāņa Aleksejeva debija pie Opel Corsa B stūres gaidāma, ātrākais,
jūnijā, jo mašīnas pārbūve prasa daudz laika un ieguldījumu. Jānis sacīja: „Mašīna šobrīd ir izjaukta, daļas atrodas
dažādos Baltijas nostūros – šis tas pie mūsu speciālista Raita Kociņa, šis tas
citur. Paies laiks, kamēr viss tiks saskrūvēts un sagaidīsim visas pasūtītās
daļas. Kad auto iedarbināsim, brauksim, kur vien varēsim – NEZ, Eiropas un,
iespējams, Polijas – Lietuvas rallijkrosa seriālā. Agrāk par jūniju gan tas
nenotiks."
Jāpiebilst, ka līdz ar auto nomaiņu Aleksejevs pametis nacionālo autokrosu, jo
mašīna nebūs atbilstoša autokrosa vajadzībām. Tikmēr pastāv iespēja, ka Jānim
sezona sāksies arī agrāk -varbūt tiks dabūta mašīna, kuru izmantot sacīkstēs
vēl pirms Corsas pirmā rūciena.

Joss Krijgers ar šo
auto pērn startēja divos Eiropas čempionāta posmos. Vienā tiem – dzimtajā
Nīderlandes posmā Valkensvārdē Krijgers guva ceturto vietu. Pēdējā posmā Vācijā
viņš sasniedza sesto pozīciju D-1A klasē – auto ar potenciālu. 2005. gadā
Krijgers čempionātā guva sesto vietu, startējot visos posmos un vienā gūstot
uzvaru (atkal Valkensvārdē). Joss, starp citu, startē slavenā holandieša Rona
Snoeka komandā. 2005. gadā Snoeks kļuva par Eiropas rallijkrosa čempionu D-1A
klasē. Viņš Rons ir arī regulārs ziemas ledus sacīkšu dalībnieks un laureāts.

Viesturs SAUKĀNS