Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Rosība Ziemeļeiropas zonā

Viesturs Saukāns 

Rosība Ziemeļeiropas zonā

Viļņā
notika FIA Ziemeļeiropas zonas (NEZ) komisiju vadītāju ikgadējā tikšanās.
Uzdevums – veicināt šajā reģionā notiekošo autosporta čempionātu attīstību.
Tiesa, tas šobrīd nav viegls uzdevums, jo vairāki čempionāti ir formāli veidojumi,
nevis reālas sacensību sērijas. NEZ sastāvā ir Latvija, Lietuva, Igaunija,
Zviedrija, Dānija, Norvēģija, Krievija, Somija un Islande.

Rallijkrosa komisija,
kuras prezidents ir Latvijas pārstāvis Juris Bogdanovičs, no visiem autosporta
veidiem darbojas visaktīvāk un produktīvāk, spējot nodrošināt dzīvot spējīgu čempionātu.
Reģiona sacīkstes notiek arī šosejā un rallijā, taču tie nav atsevišķi seriāli
– NEZ ieskaite tiek pievienota attiecīgajā valstī notiekošajai nacionālajai
sacīkstei.
Tika noskaidrots, ka mazo bagiju jeb kroskartu kustība pievienota tieši NEZ
Rallijkrosa komisijai, kas jaunajam sportam būs izdevīgi, jo iegūs iespēju
attīstīties NEZ spēcīgākajā komisijā. Iegūs arī šī komisija, jo kroskarti pulcē
prāvu dalībnieku skaitu Skandināvijā. Viens no latviešu panākumiem mazo bagiju
jautājumā bija norvēģu un zviedru līdzšinējo attiecību uzlabošanās. Par NEZ
kroskartu dzīves vadītāju iecelts LAF ģenerālsekretārs Andris Berķis. Tuvākais
plāns: 2008. gadā jānotiek NEZ kroskartu seriālam, vienīgi jāapsver –
čempionāta vai kausa izcīņas statusā.

Rallijkross aug

NEZ rallijkrosa čempionāts šogad solās būt aizraujošs vienas ass
piedziņas klasēs 1600, Open un 2000 Super. Kā ik gadu, galveno satraukumu NEZ rallijkrosa
čempionātā rada D-1 klase – dārgāko automobiļu vairāk nepaliek. Zināms, ka
Lietuva šajā seriāla klasē spēs piedāvāt trīs dalībniekus, bet Latvija – vienu
(Jānis Bogdanovičs), vēl var cerēt uz Alda Zēberga iesaistīšanos, jo
ventspilnieka rīcībā ir Eiropas kvalitātes tehnika, bet Alda izredzes startēt Vecā
kontinenta autokrosa čempionātā, šķiet, sašķobījušās. Līdz ar to nedaudz
satrauc klases NEZ čempionāta ieskaites iespēja, jo Baltijas posmos būs grūti
savākt sportistu nepieciešamo kvorumu. Zviedrijā un Dānijā dalībnieku gan
noteikti būs vairāk.
Interesanti, ka uz Lietuvas D-1 skatuves atgriezies 1999. gada Eiropas
autokrosa čempions Aurēlijs Simaška, kurš gatavojot Mitsubishi Lancer Evo. Pašlaik nav skaidrs, kas Simaškam būs
primārais – Eiropa vai NEZ.
Tikmēr joprojām tirdzniecībā ir bijusī Rolanda Zujeva, šobrīd Kazimiera
Gudžjūna Ford Puma.

Lietuvā mazie mirst, lielie mostas

Šogad otro
sezonu aizvadīs Baltijas bagiju D-3A čempionāts. Baltieši cītīgi gatavojas šai
sērijai, vienīgi neatbildēts ir jautājums – cik aktīvi būs lietuvieši, kuri pērn
startēja tikai abos Baltijas čempionāta Lietuvas posmos. Šobrīd saņemtas ziņas,
ka vismaz divi Lietuvas bagiju braucēji ir gatavi cīņām arī ārpus dzimtenes.
Tiesa, Lietuvā bagiju klase, lai arī nacionālā čempionāta līmenī, nav
likvidēta, bet ir gandrīz iznīkusi. Lietuvas posmu rīkotāji arī skaidro: ja
Baltijas posmi šajā valstī nesavāks sešu dalībnieku kvorumu, tie var tikt
atcelti. Tiesa, pērnā sezona apliecina, ka vienīgie kvoruma norāvēji var būt tikai paši leiši, jo
latvieši un igauņi uzcītīgi apmeklēja visas sacensības, turklāt pietiekami
kuplā skaitā.
Tikmēr patīkamas aktivitātes risinās lielo (GAZ 53) bagiju klasē – lietuvieši
un pārējie baltieši aktīvi sākuši realizēt Baltijas seriāla izveides iespēju.

Viesturs SAUKĀNS