Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Latviešu Eiropas autokross ar drāmu pirms starta

Mēneši no Jaunā gada līdz pirmajam Eiropas autokrosa čempionāta posmam Latvijas komandai izvērtušies prieku un bēdu pilni. Maija beigās tiks aizvadīts pirmais posms Vācijā, bet latvieši jau sarūpējuši drāmu.

GRENČI PĒC MEDAĻĀM. ABI

Pagājušā gadā Eiropas autokrosa čempionāts noslēdzās ar Latvijas sportistu augstākajiem panākumiem bagiju braukšanas vēsturē: Ervins Grencis kļuva par prestižākās klases SuperBuggy vicečempionu, tādu pašu statusu JuniorBuggy klasē izpelnījās arī viņa dēls Justs.

Viņi ir galvenie pretendenti uz panākumiem arī šajā gadā. Ervins tehniku gatavo ļoti nopietni, un zinātāji lēš, ka mašīnas progress būs ievērojams. Pērnā otrā vieta SuperBuggy klasē statistiski ir izcils rezultāts, tomēr gan braucējam, gan šī sporta pazinējiem nezūd sajūta, ka bija iespējams arī uzveikt klases čempionu vācieti Berndu Štūbi — pietrūka pavisam maz.

Taču te arī pirmā drāma. Visai ilgi, kā izrādās, nav bijis skaidrs, vai uz starta JuniorBuggy izies Justs Grencis. Iemesli šai ne pārāk publiskajai neziņai ir privāti — starp tēvu un dēlu, kā izpēte lai paliek dzelteno mediju ziņā. Taču šobrīd ir skaidrs, ka startēs abi — gan Ervins, gan Justs.

ARĪ LĪCIS UZ SUPERBUGGY

Starpsezonā par labām ziņām parūpējās savulaik Eiropā startējušais Jēkabpils puses braucējs Māris Līcis. Līdz šim spēkojies gan Baltijas, gan Eiropas Buggy 1600 klasē, Māris sagatavojis cīņām SuperBuggy klases mašīnu.

Līcis, kurš Eiropas čempionātā pēdējo reizi startēja 2014. gadā, kad vēl Mūsas trasē notika EČ posms, par jaunuzbūvēto tehniku saka: “Uzbūvēts Superbagijs, kas aprīkots ar diviem BMW S1000RR motoriem. Bagijs ir pilnībā uzbūvēts Latvijā, pāris detaļas ir iegādātas ārzemēs. Bagijs tapis ALKO Racing Team boksos — mehānisko daļu gatavojis Jānis Radiņš, elektronikas sistēmu — Konstantīns Turkins. Bagija būve bija ļoti ilgstošs process, sākumā likās, ka projektu realizēt būs vieglāk, saskārāmies ar daudziem šķēršļiem. Veicām pirmos testus, pārbaudījām, kā auto darbojas. Atklājām dažas bērnu slimības, ko tuvākajā laikā centīsimies novērst. Tad veiksim jaunus testus. Protams, pašam jāmācās braukt! Darba līdz pirmajam Eiropas čempionāta posmam vēl daudz. Galvenie plāni ir sagatavot mašīnu, lai varētu veiksmīgi startēt un finišēt sacensībās. Pilnu sezonu pagaidām neplānoju, paredzēts apmeklēt tuvākos Eiropas čempionāta posmus.”

Māris Līcis Eiropas autokrosa čempionātā debitēja agrā jaunībā, savā otrajā karjeras sezonā 2009. gadā. Ar laiku kļūstot par regulāru Eiropas čempionāta dalībnieku, Māris 2011. gadā sasniedza līdz šim augstāko rezultātu — 12. vietu čempionāta kopvērtējumā Buggy 1600 klasē. Pēc šīs sezonas starti Eiropā kļuva fragmentāri, bet pēc 2014. gada Mūsas posma Līcis startējis Baltijas Buggy 1600 čempionātā. Augstākie rezultāti reģionā sasniegti 2013. un 2014. gadā, kad tika sasniegtas kopvērtējuma uzvaras, attiecīgi, NEZ Ziemeļeiropas kausā un Baltijas čempionātā. Šogad treniņu nolūkos aizvadīts arī pirmais Buggy 1600 klases Baltijas kausa posms, kurā izcīnīta otrā vieta. Trešais, starp citu, bija Ervins Grencis.

BRĀĻI KUĻIKOVSKI VĒL PLĀNO

Iepriekšējās sezonās gandrīz pilnu Eiropas čempionāta sezonu aizvadīja arī brāļi Juris un Andris Kuļikovski. Vecākais brālis Juris SuperBuggy klasē, Andris — Buggy 1600.

Šogad abi vairāk koncentrējas uz tehnikas pārbūvi. Andris Kuļikovskis skaidro: “Precīzu plānu šobrīd ir grūti pateikt. Darba daudz, laika maz! Pagājušā gada izskaņā dēls piedzima, tas arī paņem savu daļu laika. Par sportu runājot, ir plāns šogad pabeigt jauno bagiju. Cik ātri tas izdosies, nezinu… Ja turpināšu braukt ar veco, jauno nekad nepabeigšu! Līdzšinējais bagijs stāv gatavībā, ja nu kādam ir interese, var tikt pie labas tehnikas! Šogad vispār, lai brauktu Eiropā, vecās mašīnas nedaudz jāpārtaisa, ko paredz izmaiņas tehniskajos noteikumos. Tāpēc arī Jurim nav konkrētu plānu, jo ir jāstrādā. Ja sanāks laiks un iespējas, tad kādās sacensībās startēs. Mums šis tāds pārmaiņu gads!”

JĀŅA BOKA ŠOKS

Pavisam nelāga ziņa apceļoja Latvijas autosporta sabiedrību maija sākumā. Madonā, kartinga sacensību laikā smagā negadījumā iekļuva viens no Latvijas vadošajiem bagiju braucējiem Jānis Boks. Dzīvībai briesmas tobrīd nebija, taču sportists nonāca reanimācijā.

Boks, kurš pēdējos gados treniņu nolūkos aizvada atsevišķus Latvijas kartinga posmus, piedzīvoja avāriju. Jānis braucienā ar kopēju startu cīnījās no pēdējās vietas, jo kvalifikācijā tika piedzīvotas tehnikas problēmas. Sportists jau bija apsteidzis pāris lēnākos braucējus, līdz otrajā aplī viņam priekšā saslīdēja viens no konkurentiem. Boks izvairījās, lai neuzskrietu sportistei virsū, taču tajā pašā laikā viņam blakus piebrauca vēl viens braucējs, kurš neredzēja, ka Jānis izvairās no priekšā braucošā karta. Šis braucējs uzskrēja virsū Jānim, pēc kā Boks apmeta kūleni un izkrita no kartinga. Diemžēl tas pats braucējs nespēja nobremzēt un pārbrauca pāri avarējušajam Bokam. Kā vēstīja aculiecinieki, pēc avārijas Jānis bijis pie samaņas, taču sāpes, protams, mežonīgas.

Rezultātā Boks smagā stāvoklī nonāca Madonas slimnīcā. Gūtās traumas ir diezgan smagas. Jānim ir lauztas sešas ribas, no kurām divām ir dubultais lūzums. Tāpat lauzta pleca lāpstiņa, roka, kā arī abās pusēs ir stipri sasistas plaušas.

Jāņem vērā, ka Jānis pēdējos pāris gados piedzīvojis arī divas smagas avārijas ar bagiju, gūstot galvas traumas.

Boks šogad plānoja aizvadīt Eiropas autokrosa čempionātu SuperBuggy klasē, kurā līdz šim guvis vērā ņemamus panākumus — pjedestāla pozīcijas un uzvaru 2015. gada Ungārijas posmā. 2007. gadā gūta uzvara arī Buggy 1600 (tobrīd Divīzija 3A) klasē. 2013. gadā Jānis Eiropas SuperBuggy čempionātā guva ceturto vietu kopvērtējumā, kas ir viņa augstākais starptautiskais sasniegums.

Ar šādiem notikumiem latvieši gatavojas Eiropas sezonai. Čempionāts sāksies maija pēdējā nedēļas nogalē Vācijā, bet jau jūnija sākumā seriāls nonāks Latvijai vistuvākajā posmā — Lietuvas Vilkiču trasē. Seriālā kopumā paredzēti deviņi posmi četrās automašīnu klasēs: minētajos SuperBuggy, Buggy 1600 un JuniorBuggy, kā arī salonautomašīnu klasē TouringAutocross.

 

EIROPAS AUTOKROSA ČEMPIONĀTA KALENDĀRS

1.posms: 27.—28. maijs, Vācija, Zēlova

2.posms: 3.—4. jūnijs, Lietuva, Vilkiči

3.posms: 24.—25. jūnijs, Vācija, Mačenberga

4.posms: 1.—2. jūlijs, Čehija, Novapaka

5.posms: 22.—23. jūlijs, Francija, Senžorža de Montegī

6.posms: 19.—20. augusts, Čehija, Pržerova

7.posms: 26.—27. augusts, Ungārija, Njirada

8.posms: 9.—10. septembris, Itālija, Madžora

9.posms: 16.—17. septembris, Francija, Sentiņī de Vēra