Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Latviešu jaunatnei solis uz priekšu

Turpina attīstīties
Latvijas jauno autosportistu karjeras starptautiskajā arēnā. Sacīkstēs cīnās
Haralds Šlēgelmilhs, pie jauniem līgumiem tikuši gan Karlīne Štāla, gan Otto
Birznieks, kurš sācis mīt abu slavenāko kolēģu pēdās.

Šlēgelmilham
nepaveicās

Situācijā, kad Haraldam
Šlēgelmilham vēl jāatrod pamatīga naudas summa, lai pabeigtu Āzijas GP2
čempionātu un pilnībā nodrošinātu budžetu vasaras sezonas Formula Master čempionātam, neveiksmes Indonēzijā nebija vajadzīgas.
Haraldam otrais Āzijas GP2 posms Sentulas trasē izvērtās katastrofāls.
Kvalifikācijā sasniegtais astotais rezultāts bija lielisks, turklāt Haralds
skaidro, ka pa spēkam bija pat trešā starta vieta. Taču abi braucieni bija
nežēlīgi pret latvieti. Sestdien otrā posma pirmajā braucienā drīz pēc starta
Šlēgelmilha priekšā notika divu konkurentu sadursme. Viena no avarējušajām
mašīnām nostājās Haralda ceļā, un latvietim nebija iespēju no tās izvairīties.
Svētdienas rītā otrajā braucienā trase bija slapja, taču žūstoša. Pāris sportistu
– arī Šlēgelmilhs – centās izmantot situāciju un braucienu sāka ar sausajam
laikam paredzētajām riepām, tā cerot izvairīties no riepu maiņas, trasei
nožūstot. Diemžēl tā žuva pārāk lēni, un Haraldam neizdevās noturēties trasē. Izstāšanās
arī otrajā braucienā. No vairāk nekā 70 sacīkšu režīmā aizvadāmajiem apļiem
Šlēgelmilham izdevās veikt nepilnus piecus.

Nākamreiz – kopā ar F-1
Pirmajā braucienā Sentulā uzvaru
guva šveicietis Sebastjans Buemi pēc tam, kad tika diskvalificēts pirmajā vietā
finišējušais itālis Luka Filipi. Svētdien otrajā braucienā labākais bija
malaizietis Fairužs Fozī. Šlēgelmilha Trident
Racing
Sentulā guva arī pirmos punktus. Pēc izstāšanās pirmajā braucienā
sesto vietu svētdienas sacīkstē guva komandas biedrs ķīnietis Ho Pins Tungs.
Nākamais Āzijas GP2 čempionāta posms notiks 22. un 23. martā Malaizijā,
Sepangas trasē, kad Āzijas GP2 būs F-1 pasaules čempionāta pavadošā klase.

Attaisnots!

Skaidrs, ka šajā sporta veidā problēmas gadās. Pirmais
brauciens bija neveiksmīga apstākļu sakritība, otrais – komandas izvēlēts
risks, kas neattaisnojās. Zinot, ka Šlēgelmilham pirmā brauciena neveiksmes dēļ
jāstartē no zemākas pozīcijas, lietus teorētiski varēja sagādāt iespēju gūt
labu rezultātu. Trase bija tik slapja, ka līderi un konservatīvākie aizmugurējo
starta rindu īpašnieki nešaubījās par lietus riepu izmantošanu. Taču bija
skaidrs: ja trase nožūs, viņiem būs jāveic pitstops, kamēr divi ar slikiem
braucošie turpinās riņķot pa trasi. Trident
Racing
ideja bija pareiza, taču izrādījās, ka pat lietū parasti gana
prasmīgais latvietis nespēja tikt galā ar tik izteikti slapju trasi.

Saprotams, ka Indonēzijas posms ne tuvu nav tas, kas
Haraldam noderētu pašreklāmas akcijām. Tajā pašā laikā ir skaidrs, ka jebkurš
prātīgs investors neveidos atbalstīšanas vai neatbalstīšanas lēmumu no viena
posma, kurā klases debitants uzķērās uz nestandarta situācijām.

Karlīne Štāla lielu
lietu gaidās

Tikmēr fantastisks pavērsiens noticis Karlīnes Štālas
karjerā. Panākta vienošanās ar vācu Mercedes
AMG
kompāniju par sadarbību nākamo, ja viss norit veiksmīgi, piecu gadu
laikā. Sadarbības uzdevums – trīs gadu laikā Karlīnei jābūt gatavai startam
Vācijas DTM čempionātā, kas ir viena no prestižākajām salonautomobiļu sērijām
pasaulē.

Līguma nosacījumi ir komplicēti, taču aptuvenais tuvāko
sezonu kaujas plāns ir skaidrs. Šā gada sezonu Štāla pavadīs Vācijas F-3
čempionātā, un šobrīd izskatās, ka viņa varētu startēt Luksemburgā reģistrētās Racing Experience vienības sastāvā. Šīs
komandas galvenais atbalstītājs ir kosmētikas kompānija, kurai Karlīne šķiet
krietni saistošāka nekā vesels bars vīriešu dzimuma jauniešu. Garantējot zināmu
daļu no čempionāta startam nepieciešamā budžeta, kompānija vēlas ilgtermiņa
sadarbību ar latviešu sportisti. Kontekstā ar iespējamo piecgades sadarbību ar Mercedes Štālai veidojas daudzsološs
sadarbības komplekts.

Tas, ka Racing
Experience
būs debitante F-3 sacīkstēs, protams, nav labākā no ziņām. Taču Mercedes uzstādījums Karlīnei pirmajā
gadā ir aizvadīt mācību sezonu,
neprasot uzvaras un čempiontitulus. Šādā situācijā augt kopā ar komandu un kļūt
par tās vienu no galvenajiem spēkiem var būt izdevīgi un var nest nozīmīgu
pieredzi, lai arī varbūt nāktos upurēt sportiskos panākumus. Labums no Mercedes – Karlīnei līgumā apsolīti
bezmaksas motori F-3 čempionātā, neņemot vērā, kurā komandā viņa startēs.

Darbojoties Vācijas F-3, tiks krāta pieredze. Tā būs
nepieciešama otrajā gadā šajā čempionātā, lai varētu sasniegt rezultātus, kas
motivētu Mercedes Karlīni ātrāk sēdināt
DTM mašīnā. Optimāli 2010. gadā Štālai ir visas iespējas ķerties pie spēkošanās
ar Ekstromu, Tomčiku, Grīnu, Špengleru, Ralfu Šūmaheru un citiem, ja vien
minētie nebūs paspējuši beigt karjeru. Štālai DTM testi paredzēti jau agrāk,
iespējams, jau šogad.

Vēl nedaudz naudas

Visa šī idille, protams, nedaudz atslābst, kad jārunā par
naudu. Neskatoties uz izcili labvēlīgu iznākumu, kā šobrīd liekas, Karlīnei un
viņas menedžmentam tomēr jāsameklē zināma summa, lai tiktu līdz sezonas
pirmajam startam. Taču tas šobrīd ir daudz vairāk iespējams nekā situācijā, ja
būtu jāatrod pilns sezonas budžets un ar atrasto summu jāmeklē, kam
piedāvāties. Iespējams, šis ir svarīgākais līgums, kādu līdz šim slēdzis kāds
no latviešu autosportistiem.

Apburoša ir Karlīnes un viņas padomdevēju prasme ieturēt tik
riskanto, taču nepieciešamo pauzi Mercedes
līguma gaidīšanā. Nav noslēpums, ka februāra vidus ir gandrīz pēdējais brīdis,
kad atrast vietu labā komandā un labā čempionātā. Zinot, ka gaidāmas sarunas ar
Mercedes, tika apturētas vai
izbeigtas sarunas ar citām kompānijām. Taču, ja neveiktos Mercedes birojā, Karlīnes sezonas plāni startēt karjeru attīstošā
seriālā varēja izjukt.

Profesionālis

Štālas sadarbību ar Mercedes
lielā mērā veicināja Štālu ģimenei pieaicinātais speciālists Jānis Siliņš –
cilvēks, kuram ir vērā ņemami sakari ar vācu uzņēmējiem, pat ar Vācijas
valdības augstākajām amatpersonām. Viņš Sportam
sacīja: „Arī es esmu pārsteigts, ka viss tik lieliski izdevās. Karlīnes un Mercedes kopīgās programmas sākums bija Mercedes Motorsport galvenā cilvēka
Norberta Hauga rokās. Viņš sarunās nepiedalījās, taču, saņēmis informāciju no
sarunu vedējiem, tūliņ deva rīkojumu sagatavot nepieciešamos dokumentus
sadarbības uzsākšanai. Esmu bieži redzējis, kā darbojas Vācijas ietekmīgākie
cilvēki un kompānijas, taču tik siltu uzņemšanu, kādu mums demonstrēja Mercedes, nebiju novērojis nekad. Šis ir
patiešām nozīmīgs darījums, pat neaptverams."

Tikmēr debijai Vācijas ADAC
Formel Masters
čempionātā gatavojas cits Latvijas jaunais šosejnieks Otto
Birznieks. Izvēlētais čempionāts ir tas pats Vācijas F-BMW seriāls, kurā kādreiz startēja Šlēgelmilhs, taču tas pēdējos
gados ir apvienojies ar citiem līdzīgiem čempionātiem un kļuvis spēcīgāks.
Līgums ar vienu no komandām jau parakstīts, nepieciešamā summa savākta.

 

Viesturs SAUKĀNS

 

FOTO

Slega

Sākums neveiksmīgs.
Pēc aizvadītajiem diviem posmiem Haralda Šlēgelmilha debija Āzijas GP2
neveiksmīga – daudzsološus rezultātus treniņos un kvalifikācijā neizdodas
pārvērst labā vietā finišā

 

Štāla

(abām bildēm kopā)

Jumts virs galvas.
Karlīnes Štālas tuvāko gadu plāni saistās ar Vācijas DTM čempionātu –
salonautomobiļu klasi, kura ir viena no vadošajām autosporta sērijām pasaulē.
Karlīne pametīs formulas?