Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

„Lietuvas krīze” aiz muguras

Nedēļas nogalē turpināsies Latvijas
autorallija čempionāts – 14. un 15. februārī Gulbenē un tās apkārtnē
notiks otrais posms – rallijs Sarma 2009.
Dalībnieku valsts čempionāta ieskaitē, kā prognozēts, salīdzinājumā ar pirmo
posmu Lietuvā, ir ievērojami vairāk. Savukārt ar pirmo numuru trasē dosies
čempioni N4 klasē Aivis Egle/Mārtiņš
Jerums. Par intrigu rūpēsies Raimonda Kisiela/Gata Panava ekipāža, kura startēs
ar Mitsubishi Lancer WRC automašīnu.Lielākā intriga – dalībnieku skaits
Liekas, Latvijas
autosporta šīssezonas lielākā intriga, vismaz čempionātu sākuma stadijā, būs
dalībnieku skaits. Saprotams, krīze šogad skatītājos atstās daudzus – gan
spēcīgus, gan mazāk stiprus Latvijas autosportistus. Jau rakstīju par prognozi,
ka dalībnieku skaits praktiski visos čempionātos zaudēs trešo daļu sportistu,
bet pesimistiskākie speciālisti iesaka līksmot, ja tiek sasniegti 50 procenti no
pērnā gada dalībnieku skaita.Uz Latvijas rallija
čempionāta pirmo posmu, kas risinājās Lietuvā, devās katastrofāli maz mūsu
valsts dalībnieku – 14 ekipāžas. Čempionāta un kausa izcīņas kopvērtējuma
sarakstu gan papildināja vairākas Lietuvas ekipāžas, kuras visai demonstratīvi
iekšējo intrigu dēļ uzgriež muguru savas valsts seriālam. Gulbenes rallijā
startēs 42 ekipāžas, no kurām 35 būs ierastie rallija automobiļi, bet
piepulcēsies arī vairākas rallijreidu apvidus auto ekipāžas, aizvadot Latvijas
rallijreidu čempionāta pirmo posmu.Līdz ar to var
uzskatīt, ka Latvijas rallija Lietuvas
krīze
ir aiz muguras – savās mājās tomēr izdodas sapulcināt pieklājīgu
dalībnieku skaitu, lai arī mazāku nekā pērn.Saprotams, tendences
neliek domāt, ka uz vasaras sezonu valsts iedzīvotāju un uzņēmēju finanšu
situācija būs uzlabojusies, tāpēc skumjā intriga par sportistu daudzumu paliks
spēkā līdz maijam, kad notiks pirmā vasaras sacīkste.

 

Pārāk stipri N4, pārāk vāji A Plus?

Rallija Sarma 2009 iznākumu prognozēt ir
sarežģīti, jo uz uzvaru absolūtajā vērtējumā pretendē vairākas spēcīgas
ekipāžas. Kisiela/Panava (Skandi Auto
Rallija komanda
) starts ar WRC
tehniku iekļauj ekipāžu favorītu pulkā, taču viss būs atkarīgs no tā, cik ātri vienība
pielāgosies jaudīgajai mašīnai. Nav noslēpums, ka Raimonds jau vairākkārt
startējis ar spēcīgu tehniku, taču grandiozus panākumus tas nav nesis.

Uz uzvaru cer arī
cits A Plus klases duets – lietuvieši
Roks Lipeiķis/Renats Vaitkevičs. Taču viņiem būs jācīnās ar Latvijas
spēcīgākajām N4 klases ekipāžām –
Egli/Jerumu (SEB Tieto Rallija komanda)
un otru SEB Tieto Rallija komandas
ekipāžu – Jāni Vorobjovu/Audrju Šošu.

Egle/Jerums savu
ātrumu lieliski demonstrēja jau pirmajā posmā Lietuvā, savukārt Vorobjovs,
šķiet, ir atgriezies kaujas gatavībā, par ko liecina viņa uzvara Latvijas
rallijsprinta čempionāta pirmajā posmā – tā sauktajā Mazajā Sarmā –, kā arī stabils sniegums Antslas rallijā
Igaunijā. Tiesa, minētie ralliji aizvadīti ar stūrmani Guntaru Zicānu, bet
Gulbenē stūrmaņa krēslā sēdīsies lietuvietis Audrjus Šošs, kuram paredzēta
pilna Latvijas čempionāta programma kopā ar Latvijas rallija speciālistu.
Zinātāji uzskata, ka tieši lietuvieša piesaistīšana radījusi rezultātu krīzi,
kas izpaudās Winter Rally laikā –
ar stūrmani jāatrod ne tikai cilvēciskā sapratne, bet krietni jāmaina
stenogrammas pieraksts, jo mainās arī izmantotā valoda.

Citi dūži

N4
klasē intrigu sagādās arī Māra Neikšāna atgriešanās sacīkstēs pēc izlaistā
rallija Lietuvā. LMT Rallija komandas
pilots šoreiz startēs kopā ar stūrmani Raivi Jansonu. Kamēr Māra jaunākais
brālis Andis Neikšāns cīnīsies pasaules čempionāta posmā Norvēģijā, Māris
Neikšāns var pabojāt nervus Latvijas čempionāta favorītiem N4 klasē. Vēl viena
ekipāža, kas izpelnījusies līdzjutēju uzmanību, ir PercAuto Racing vienība Jānis Feldmanis/Juris Vilmanis, kura
pārsteidza ar lielisku sniegumu Lietuvas sacīkstē.

Latvijas čempionāta N4 klasē uz starta stāsies 13 ekipāžas,
bet Latvijas kausa A Plus klasē cīņā
dosies deviņas vienības.

Favorīti nedrīkst kļūdīties

Latvijas čempionāta 2WD klasē ierindā ir galvenie šīssezonas
favorīti. Pirmā posma Lietuvā uzvarētājiem Ivo Priedītim/Mārtiņam Vitkovskim (RA Motorsport) atkal piebiedrosies bez
punktiem palikušie Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (AutoStils Rally Team) un Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis (RA Motorsport). Taču papildu intrigu
sagādā atraktīvās Ata Veismaņa/Džo Labucka ekipāžas atgriešanās trasē – vienība
var iejaukties cīņā par pjedestāla pozīcijām šajā klasē. Tiesa, Latvijas
autosporta smagsvaru uzdevums būs tikt līdz finišam – Veismaņa atraktīvais
braukšanas stils ne vienmēr ļāvis pabeigt sacīksti.

2WD
ieskaitē uz starta stāsies sešas ekipāžas – arī krievu sportisti Igors
Grušeļevskis/Jans Poedinkovs, kā arī lielā rallija debitanti Dainis
Ansons/Kristaps Ulmis, kuri startēs ar Andra Dambja darbnīcā pieskatītu Ford Focus.

Kurš favorīts? Visi!

Latvijas kausa 2WD Super klasē, šķiet, uzvarēt var
jebkura no sešām pieteiktajām ekipāžām. Favorīti noteikti būs Viesturs Tilgass/Modris
Žeimuts, Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš un Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks (Liepājas Rallija komanda). Savukārt
Gulbenē ļoti spēcīga var izrādīties Zinta Mezīša/Normunda Mazūra ekipāža, ja
vien slavenajam VAZ 2107 atkal
neuzbruks tehnikas izturības problēmas. Tieši prasme finišēt pirmajā posmā Winter Rally Latvijas kausa kopvērtējuma
vadībā izvirzījusi Aivo Tamma/Ginta Krišjānova ekipāžu – vienība šo triku
gatava atkārtot vēlreiz. Savukārt brāļi Kaspars un Mārtiņš Īles (Auto Īle VW Rally Team) Lietuvā
Tammam/Krišjānovam brauca pa priekšu, līdz elektrības problēmu dēļ izstājās.

Rallijā Sarma 2009 notiks arī Latvijas
rallijreidu čempionāta pirmā posma sacīkste, tāpēc trasē būs iespēja redzēt arī
spēcīgās apvidus automašīnas.

 

FOTO:

 

Iesākums mierīgs, bet skaists. Kā tika prognozēts, Raimonds Strokšs ar savu Mitsubishi Evo X Lietuvas rallijā nebija
spilgtākā zvaigzne, jo ar auto ir jāiepazīstas. Taču jaunākās paaudzes rallija
automobilis piesaistīja līdzjutēju uzmanību.

 

Foto: Raimonds
Volonts, v4motors.lv