Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Mūsas krastu medaļas — arī latviešiem?

Gada lielākajā autosporta notikumā Latvijā –
Eiropas autokrosa čempionāta posmā šogad mūsu sportistu panākumi tiek īpaši
gaidīti, jo Jānis Boks un Bogdanovičs, apvienojušies zem Autocross Team Latvia karoga, aizvada pilnu sezonu Eiropas
čempionātā ar mērķi – medaļas. Cik pretimnākoša būs māju trase un sporta dievi? Bogdanovičam ir iespējas

Prognozes tehniskajos
sportos, protams, neveikla padarīšana. Objektīvi vērtējot, divi galvenie
Latvijas favorīti Jānis Boks un Jānis Bogdanovičs ir vienīgie latvieši savās
klasēs, kurus var nosaukt par pjedestāla pozīciju pretendentiem. Turklāt pirmie
divi posmi Portugālē liecina, ka iebraukt labāko trijniekā nebūs viegli un
nepieciešama pamatīga veiksmes deva, lai izdotos labi rezultāti. Ņemot vērā, ka
Portugāles posmos par izteiktām veiksmes dāvanām runāt nevarēja – viss tika
sasniegts smagā darbā -, pašmāju posmā palīdzība no augšas būtu pašā laikā. Nopietni
runājot, Bogdanoviča D-1 klasē uz uzvaru pretendē vismaz pieci braucēji.
Ikviens no viņiem var būt uz pjedestāla vai arī palikt tālu aiz līderiem. Tomēr
Jānim ar atjaunoto Ford Focus,
treniņu iespējām Mūsas trasē vēl
pirms nedēļas un apļa perfektā pārzināšana var sagādāt pat uzvaru. Tiesa, Mūsa ir ātra trase, un tas spēlē par
labu īpaši ātru mašīnu īpašniekiem – pirmo posmu uzvarētājam lietuvietim
Nerjusam Naujokaitim un krievu debitantam Vadimam Makarovam, kurš labi pārvalda
čempionāta līdz šim dārgāko automobili. Jārēķinās ar pieredzējušajiem un
meistarīgajiem krievu Aleksandru Kvašņinu, ungāru Tomašu Karai un čehu Vāclavu
Fejfāru. Tumšais zirdziņš ir Aldis
Zēbergs, kura tehnikai ar katru gadu paliek mazākas progresa iespējas, taču
viņa meistarība un pieredze ļauj sasniegt labus rezultātus sacīkšu finišā. Viņa
panākums būtu tikt fināla desmitniekā, lielisks sasniegums – top 6, veiksmes dāvana – medaļa.

Apturēt Hanāku nebūs viegli

Jāņa Boka situācijā
grūti runāt par uzvaras iespējām. Lai arī iepriekšējos gados latvietis
pierādījis, ka iespējams kāpt uz D-3A klases pjedestāla, šogad pārliecinošs
šķiet pēdējo gadu čempions Ladislavs Hanāks. Čehs guva uzvaras abos Portugāles
posmos. Naujokaitis uzvarēja abos posmos D-1 klasē, taču nav skaidra viņa
panākumu atslēga – visi sīvākie konkurenti Portugālē piedzīvoja nopietnas
problēmas. Līdz ar to uzvaras varēja kaldināt nevis ātrākie apļu laiki, bet gan
stabilitāte un prasme izvairīties no avārijām un tehnikas defektiem. Par Hanāku
cits stāsts – viņš patiešām visus uzvarēja, lai arī konkurence bija nežēlīga
līdz pēdējam aplim.

Tajā pašā laikā Boks
otrajā posmā Portugālē aizvadīja izcilu finālbraucienu, vienu no labākajiem
savā karjerā. Turklāt bagijs ieguvis jaunu ātrumkārbu un motoru – tas ir
labākajā šobrīd iespējamajā formā. Visi panākumu priekšnoteikumi ir kabatā.
Jānim jāizvairās no atlikušā negatīvā faktora šādā situācijā – morālā gatavība
izturēt savu līdzjutēju tūkstošu ilgas pēc Jāņa panākuma. 2006. gadā Boks ar
otro vietu Bauskā apstiprināja, ka viņš var tikt galā ar šādām situācijām.

Autocross Team Latvia
slepenie aģenti

Startēs arī lērums
citu Latvijas sportistu. Ar lielu nepacietību tiek gaidīta Dāvja Aupes debija
Eiropas čempionātā. Gados ļoti jaunais ogrēnietis strauji iekaro vadošā
Latvijas bagiju braucēja statusu no tiem, kas startē Baltijas čempionātā (Boks
Baltijā nestartē saspringtā Eiropas čempionāta grafika dēļ). Aupe ir ātrs un
drosmīgs, taču ne pārgalvīgs, lai arī, protams, jaunībā visādi gadās. Nākamie,
kuri Boka un Aupes neveiksmju gadījumā var gūt labāko bagiju klases Latvijas
sasniegumu, var izrādīties Guntis Kļaviņš, kuram ir Eiropas čempionāta
pieredze, taču problēmas ar muguru, un viņa starts iespējams, tikai ignorējot
ārstu aizliegumu sēsties bagijā, kā arī Oskars Eglītis, kurš nav visātrākais,
toties izceļas ar tēvišķu stabilitāti. Pagaidām neskaidra ir Anatolija Abramova
gatavība sezonas sākumam, jo tukumnieks pēdējā brīža tehnisku defektu dēļ
netika ne uz Portugāli, ne Baltijas čempionāta pirmo posmu Smiltenē. Vēl viens tumšais zirdziņš – divkārtējais
salonautomobiļu Latvijas čempions Juris Kuļikovskis. Viņš aizvadīja pirmo
sacīksti pie bagija stūres Smiltenē, taču tā beidzās pāragri motora defekta
dēļ. Cik viņš būs ātrs uz Eiropas čempionāta fona – nav skaidrs. Taču tehnika
būs izcilā gatavībā un Juris ir labs braucējs.

Boks un Bogdanovičs
bez diplomātijas atzīst, ka citi Latvijas braucēji būs ne tikai komandas
biedri, bet arī konkurenti, turklāt ļoti spēcīgi. Bogdanovičs apzinās, ka
nopietns spēks būs Aldis Zēbergs, savukārt Boks īpaši izceļ Dāvi Aupi un Juri
Kuļikovski, lai arī viņi aizvadīs pirmo Eiropas čempionāta posmu karjerā.

Lielajos bagijos maz izredžu

Liekas, nav cerību uz
pjedestālu lielo bagiju D-3 klasē. Ne superveterāns Aleksejs Jaluņins, ne šīs
klases debitants Viktors Dementjevs, kurš arī pārsteidzošā kārtā pieteicies
startam D-3, nerada sajūtu, ka iespējams tikt trijniekā. Taču brīnumi notiek! Sporta
komplekss Mūsa šogad svin savu 30.
gadadienu kopš izveides. Jaluņins, savukārt, atzīmē aptuveni 45. sezonu
autosportā!

Eksperti zobojas, ka
Eiropas čempionāta posma nagla var izrādīties nacionālās klases
satelītsacīkste. Dalībnieku sarakstā visu Latvijas čempionāta klašu visi līderi
– Vērmanis juniors, Tiltiņš, Bujāns, divi Dambji, Jerāns, Kozlovskis, Reiss un
daudzi citi!

Eiropas autokrosa čempionāta 3. posms

Latvija, Bauska, sporta komplekss Mūsa

Nedēļas nogales programma

Sestdiena, 24. maijs

11.30 – 13.00 Brīvie
treniņi

13.30 – 16.30
Oficiālā laika kontrole

17.00  1. kvalifikācijas sērija

 

Svētdiena, 25. maijs

11.00 Sacensību
atklāšanas ceremonija

11.40 2. kvalifikācijas
sērija

13.30 3.
kvalifikācijas sērija

15.30 Finālbraucieni,
neoficiālā apbalvošana

19.00 Oficiālā
apbalvošana

 

Latvijas sportisti Eiropas čempionāta 3. posmā

Salonautomobiļi, D-1

Nr. 111 – Jānis
Bogdanovičs (Ford Focus)

Nr. 162 – Aldis
Zēbergs (Toyota Corolla)

 

Bagiji, D-3A

Nr. 210 – Jānis Boks
(Fast&Speed-Honda)

Nr. 219 – Guntis
Kļaviņš (Suzuki)

Nr. 227 – Anatolijs
Abramovs (Fast& Speed-Honda)

Nr. 255 – Juris
Kuļikovskis (Spitznagel)

Nr. 290 – Oskars
Eglītis (Kawasaki)

Nr. 291 – Dāvis Aupe
(Suzuki)

 

Bagiji, D-3

Nr. 21 – Aleksejs
Jaluņins (Volkswagen)

Nr. 86 – Viktors
Dementjevs (Honda)

 

Eiropas autokrosa čempionāta kopvērtējums
pirms Latvijas posma

D-1

1. Nerjuss
Naujokaitis (Lietuva, VW Polo) 40

2. Vadims Makarovs
(Krievija, Škoda Fabia) 24

3. Kristians Džarolo
(Itālija, Ford Focus) 23

4. Jānis Bogdanovičs (Latvija, Ford Focus) 22

5. Ričards Savicks
(Lietuva, Ford Puma) 22

6. Aleksandrs
Kvašņins (Krievija, Renault Clio) 21

 

D-3A

1. Ladislavs Hanāks
(Čehija, Volkswagen) 40

2. Kristians Fraišlads
(Vācija, Buchl Volkswagen) 34

3. Ondžejs Muzils
(Čehija, Suzuki) 26

4. Vīts Nosaleks
(Čehija, Škoda) 25

5. Mihaels
Budlmaijers (Vācija, Volkswagen) 23

6. Jānis Boks (Latvija, F&S Honda) 23

 

D-3

1. Bernds Štūbe
(Vācija, F&S Stubbe) 40

2. Petrs Tureks (Čehija,
BMW) 34

3. Jaroslavs Hošeks
(Čehija, Audi A8) 25

4. Petrs Bartošs
(Čehija, Ford RS Cosworth) 23

5. Glens van
Rozmalens (Nīderlande, GVS Ford) 22

6. Romans Kerška
(Čehija, Tatra) 21