Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Pjedestāls. Apmierinoši, nevis labi!

Haralds Šlēgelmilhs atgriezies uz pjedestāla –
Formula Master čempionāta pirmajā
posmā Valensijā otrajā braucienā latvietis guva otro vietu. Jācer, ar šo
rezultātu tiks pārrauta neveiksmju sērija, kas izpostīja sniegumu ziemas
čempionātā Āzijas GP2.

Statistika, kas
raksturo Haralda aizvadīto nedēļas nogali Spānijā: piektdienas kvalifikācijā
sasniegta 16. starta vieta, sestdienas pirmajā braucienā pirmo apli Šlēgelmilhs
noslēdza astotajā vietā, šo pozīciju saglabājot līdz finišam. Tā kā čempionāta
noteikumi paredz, ka otrā brauciena pirmās astoņas starta vietas ir pirmā
brauciena apgriezts vadošais astoņnieks, Haraldam pienācās pirmā starta vieta.
Startējis pirmais, Šlēgelmilhs drīz palaida garām vienu no konkurentiem.
Atguvis līderpozīciju ar skaistu apdzīšanu, viņš pielaida klāt un palaida garām
nedēļas nogales ātrāko braucēju Krisu van der Driftu, kurš uzvarēja gan pirmajā
braucienā, gan otrajā, lai arī startēja no astotās vietas.Vēl pirms pāris mēnešiem
Haralds noslēdza Āzijas GP2 čempionātu. Kopvērtējumā sasniegta 18. vieta, ar
kuru sportists nebija apmierināts.
Kļūda kvalifikācijā
Formula Master pirmais posms nebija izcila sacīkste,
gribējās vairāk," pat pēc pjedestāla pozīcijas sasniegšanas atzīstas Šlēgelmilhs.
„Visu sabojāja neveiksmīgā
kvalifikācija. To ietekmēja stratēģija. Kvalifikācijai mums ir atļauts izmantot
divus jaunu riepu komplektus. Šie un vēl viens jaunu riepu komplekts atliek uz
abiem sacensību braucieniem. Tāpēc riepas jātaupa. Ar pirmo komplektu pusstundu
garās kvalifikācijas sākumā izbraucu trasē, uzrādīju puslīdz atzīstamu
rezultātu un atgriezos boksos, lai gaidītu, kad iztrakosies pārējie. Ilgi sēdējām
boksos, tad izbraucu, un brīdī, kad devos lidojošajā aplī, notika avārija un
trasē izkāra sarkanos karogus. Savukārt pēc sesijas atsākšanās sāka smidzināt
lietus, un sākotnējo laiku uzlabot nebija iespējams. Te arī 16. starta vieta.
Pirmais brauciens bija uz visu banku
– zināju, ka man ir jāsasniedz vismaz astotā vieta, pretējā gadījumā šis posms
aizietu zudumā. Pirmkārt, pirmais punkts, otrkārt, pirmā starta vieta otrajā
braucienā. Tāpēc biju agresīvs, pirmajos līkumos apbraucu vienu konkurentu pēc
otra. Par otro braucienu – zinām, ka mums ir problēmas ar mašīnas regulējumu.
Sākumā mašīna turas labi, taču kādā brīdī riepas ir iznīcinātas. Taču esam
atklājuši vairākas lietas, ko labosim – diferenciāli, amortizatorus un citas.
Nākamajā sacīkstē jābūt labāk."

Viens ir pārāk ātrs

Pirmajā posmā,
sevišķi otrajā braucienā, radās sajūta, ka van der Drifts ir pārliecinoši ātrāks
ne tikai par tevi, bet par visiem, kas gadās viņam ceļā. Kāpēc viņš bija tik
pārliecinošs? „Nav taisnība, ka
van der Drifts bija vienīgais ātrais. Viņa divi komandas biedri JD Motorsport sastāvā nav tik labi
braucēji kā holandietis, taču ātrākie apļu laiki arī viņiem bija līdzīgi. Tas
nozīmē, ka viņiem ir pieredze, kā sagatavot mašīnas. Starp citu, manis
pārstāvētā Trident Racing ir vienīgā
debitante šajā čempionātā, pārējās vienības startēja jau pērn. Mēs mācāmies to,
ko citi jau zina. Taču savas attieksmes dēļ Trident
tiek uzskatīta par profesionālāko vienību, tāpēc neviens nebrīnās par otro
vietu komandu vērtējumā. To, kāpēc van der Drifts ir ātrs, mēs esam sapratuši,
turklāt viens no mūsu inženieriem ir no JD
Motorsport, līdz ar to šo to
nojaušam."

Kur atrodamies?

16. vieta
kvalifikācijā, astotā vieta pirmajā braucienā, cīņa par uzvaru otrajā sacīkstē.
Kas raksturos Haralda sezonas turpinājumu? „Jau parakstot līgumu ar šo komandu, bija viena doma – jākļūst par
čempionu. Tāpēc ar Valensijas posmu es it nemaz neesmu apmierināts. Rezultāts
ir apmierinošs, nevis labs. Es ceru, ka mans ceļš ir līderpozīcijas virzienā.
Es palieku ātrāks, mašīna paliek ātrāka. Tā kā startēju Āzijas GP2, nevarēju
piedalīties dažos šīs sērijas izmēģinājumos. Konkurentiem ir pārsvars veikto
kilometru ziņā. Taču mēs to iedzīsim!"

Otrajā braucienā van
der Drifts pietuvojās Šlēgelmilham, taisnes vidū jau bija blakus un gatavs
apdzīt. Haralds it kā mainīja trajektoriju un centās pozīciju nosegt, taču drīz
padevās. „Redzot, ka viņš ir tik
ļoti ātrs, mēģināt viņu spiest malā vai turēt aiz sevis, pirmkārt, nebūtu
sportiski. Otrkārt, zinot, ka viņš ir ļoti agresīvs braucējs, sapratu, ka
pretošanās var beigties ar aplauztiem spārniem. Turklāt manas mašīnas riepas sāka
sadalīties, nevarēju vairs kontrolēt braucienu."

Slikta ziema

Āzijas GP2 ziemas
čempionāts nebija veiksmīgs pasākums – 18. vieta kopvērtējumā, pāris avārijas,
tehnikas defekti, apstākļu sakritības. „Toties
laba pieredze," atbild Haralds. „Jā,
sezona ārkārtīgi neveiksmīga, neviens posms nebija tāds, par kuru varu teikt –
viss izdevās. Katrā kādas problēmas, turklāt dīvainā kārtā pārāk bieži
augstākus rezultātus neguvu komandas biedra Ho Pina Tunga dēļ. Tomēr ceru, ka
līdz ar šī čempionāta pēdējo posmu neveiksmju kauss ir izsmelts. Ar apļu
laikiem viss bija kārtībā, nebija labu rezultātu."

Kādas ir galvenās
atšķirības starp augstvērtīgo GP2 čempionātu un progresējošo Formula Master? „Atšķirību ir daudz. GP2 ir 650 zirgspēku
motori, F-Master – 300 zirgspēku. GP2
ir karbona bremzes, F-Master
parastās metāla. Aerodinamika, ātrums, riepas, riteņu izmēri – atšķirību ir
daudz. Kopīgais – abām mašīnām ir divi pedāļi un pārnesumu pārslēgšana uz
stūres."

Ne visu izšķir finiša karogs

Neveiksmīgais Āzijas
GP2 čempionāts varbūt nesagrauj Latvijas sportista imidžu, taču vai neiedragā
Haralda prestižu? „Statistiski
rezultāti ir slikti, šaubu nav. Taču tie cilvēki, kuri seko līdzi – komandas,
žurnālisti, aģenti -visi redz apļu laikus, redz izaugsmi, redz, ka es no 16.
vietas esmu gatavs aizbraukt līdz piektajai, lai arī pēc tam izstājos ar motora
defektu… Dažkārt mazāk pievērš uzmanību tam, kas notiek zem finiša karoga.
Kas būs manas karjeras turpinājumā, noteiks šā gada čempionāta iznākums. Ja
kļūstu par čempionu, man automātiski tiek dota iespēja aizvadīt divu dienu izmēģinājumus
ar F-1 automobili."

Čempionāta nolikumā
paredzēts, ka čempions saņem iespēju izmēģināt Honda F-1 mašīnu, vicečempions
gūst iespēju testēt Trident Racing komandas GP2 automašīnu (Haralds ar šādu
komplektu veica Āzijas GP2 seriālu), bet trešās vietas ieguvējs aizvada
izmēģinājumus ar pasaules salonautomobiļu čempionāta WTCC komandas N.Technology mašīnām (komanda Valensijā
WTCC posmā trasē pirmo reizi izveda jauno Honda
Accord
).

„Trident komandas
sastāvā starptautiskajā GP2 čempionātā startē brits Maiks Konvejs, kurš ir arī
Honda F-1 komandas testpilots. Mums ir ļoti labs kontakts ar Honda F-1, viņi seko līdzi un vērtē, kas
notiek ar braucējiem."

Nauda, nauda, nauda!

Nav noslēpums, ka Haralda
Šlēgelmilha karjeru šobrīd posta smagā finanšu situācija. Latvija izrādījusies
krietni par mazu, lai atrastu līdzekļus, kas atbilstu sporta veida vajadzībām.
Var uzskatīt, ka Haraldam ir paveicies, jo viņš joprojām var sēdēt sacīkšu
mašīnā: „Reāli es neesmu
samaksājis par savu atrašanos šajā čempionātā, šīs komandas mašīnā. Jebkura cita
komanda mani būtu izlikusi no kokpita. Turklāt, kamēr neesmu noteiktā laikā
atdevis noteiktu summu, man neļautu braukt ne tikai šīs, bet jebkuras citas
vienības sastāvā. Trident man devusi
laiku, lai mēs atrastu izeju no finanšu situācijas. Protams, jo labāki būs
rezultāti, jo vairāk piesaistīšu potenciālo sponsoru uzmanību."

Pēc atzīstamās
uzstāšanās Valensijā kopvērtējumā Haralds Šlēgelmilhs atrodas ceturtajā vietā ar
deviņiem punktiem. Līderis ir van der Drifts, kurš pirmajā posmā guva maksimumu
– 20 punktus. Seko Fabio Leimers ar 11 un Mihaels Amermillers ar desmit
punktiem. Komandu vērtējumā pirmā ir van der Drifta pārstāvētā JD Motorsport
ar 25 punktiem. Haralda Šlēgelmilha Trident
Racing
ir otrā ar 19 punktiem. Haralda komandas biedrs dānis Kaspers
Andersens guva otro vietu pirmajā braucienā, taču otrajā sacīkstē izstājās, un
viņam ir astoņi čempionāta punkti. Trešajam braucējam spānim Alehandro Nunesam
izdevās sasniegt vienu punktu par astoto vietu otrajā sacīkstē.

Arī Latvijā ir atbalsts

Neskatoties uz
Haralda pausto sajūtu, ka pirmais posms varēja būt veiksmīgāks, viņa tēvs,
bijušais autosportists Vladislavs Šlēgelmilhs, bija apmierināts ar sacīksti: „Man patika, redzēju, ka ar braucēju viss ir
kārtībā, lai arī ziemas sezona nesa vienu pārdzīvojumu pēc otra. Liekas, šobrīd
ir vērts pateikties Haralda atbalstītājiem. Ar viņu vienmēr kopā ir sporta
komplekss 333 un Drošas braukšanas poligons 333. Otro gadu ar mums sadarbojas
būvkompānija Merks, mums palīdz un,
ceru, palīdzēs arī turpmāk Latvijas
Valsts meži
. Ar Kristera Serģa atbalstu esam tikuši pie jaunas ķiveres,
interesanta sadarbība veidojas ar SAAB.
Latvijas Automobiļu federācijai ir iespēja daudz darboties, lai meklētu
palīdzību savam sportistam."

International Formula Master" 2008. gada kalendārs

1.
posms: 17.-18. maijs, Valensija, Spānija

2.
posms: 31. maijs-1. jūnijs, Po, Francija

3.
posms: 14.-15. jūnijs, Brno, Čehija

4.
posms: 12.-13. jūlijs, Eštorila, Portugāle

5.
posms: 26.-27. jūlijs, Brendsheča, Lielbritānija

6.
posms: 30.-31. augusts, Ošerslēbena, Vācija

7.
posms: 20.-21. septembris, Anderstorpa, Zviedrija

8.
posms: 4.-5. oktobris, Monca, Itālija