Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Rāpjoties ārā no tumsas

Latvijas jaunie sportisti, kas pēdējos gados
sevi pieteikuši starptautiskajā arēnā, arvien spēcīgāk piesaka sevi arī dažādos
seriālos, demonstrējot, ka var atstāt aiz muguras krīzes vārdā nosaukto
finansiālo un morālo tumsu, kas pārklājusies pār valsti. Andis Neikšāns ir
viens no līderiem pasaules rallija čempionātā, Haralds Šlēgelmilhs veiksmīgi
debitējis ASV, bet joprojām nav salūzis arī Karlīnes Štālas sportiskais gars.Kipras varoņdarbs
Jau rakstīju, ka
Kipras rallijs, kurā startēja arī LMT
Rallija komandas
ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals, aizvadot P-WRC otro posmu, ir viens no
smagākajiem klasiskajiem autorallijiem pasaulē. Trase ir lēna un mokoša gan
sportistiem, gan tehnikai. Šis pasaules čempionāta posms bija arī mūsu ekipāžas
P-WRC programmā – risks, kuru
bagātākie sportisti neuzņemas, labāk izvēloties sacīkstes Austrālijā vai
Argentīnā (P-WRC čempionāta kalendārā
iekļauti astoņi posmi, no kuriem ekipāžai jāizvēlas seši. Neikšāna gadījumā
izvēlētas visas Eiropas sacensības, atmetot Austrāliju un Argentīnu). Tomēr
mūsējie izturēja, Production WRC
klasē ieguva piekto vietu un pasaules čempionāta kopvērtējumā atrodas dalītā
trešajā pozīcijā!Mierīgi, līdz galamNeikšāns/Dzirkals
savā tempā aizvadīja rallija pirmo dienu, kad bija jābrauc pa asfaltētiem
ceļiem, taču vakars atnesa pārsteigumu – pēdējā ātrumposmā salūza ātrumkārba.
Paveicās, jo izdevās tikt līdz servisa parkam un, par spīti saņemtajiem sodiem
par laika kontroles kavējumiem, ekipāža varēja turpināt sacīksti. Kā izrādījās,
komanda strādājusi ļoti prātīgi, jo, pat atņemot saņemtos sodus, finiša
pozīcija klases ietvaros nemainītos. Protams, ja sāktu rēķināt arī ātrumkārbas
dēļ ātrumposmā zaudēto laiku, varbūt vēl vienu pozīciju augstāk izdotos
uzrāpties.Speciālisti atzīst,
ka ekipāža un komanda kopumā demonstrē ļoti stabilu braukšanu un nopietnu
darbu. Daudzi atzīst, ka nav cerējuši divos tik sarežģītos rallijos kā sniegotā
Norvēģija un bezceļu Kipra ieraudzīt oranžo Mitsubishi
finišējam. Tas tāpēc, ka pēc definīcijas Andis Neikšāns ir mežonīgi ātrs un ar
talantu apveltīts sportists, taču viņa karjeras statistikā ir pa kādai
avārijai, turklāt sens ir mīts par Anda braukšanas stilu. Dzirdētas asprātības,
ka Neikšāna mašīnai gāzes pedālis ir nevis dažādos līmeņos nospiežama svira,
bet gan podziņa ar režīmiem Ieslēgts
un Izslēgts.Taču tas sen jau ir
mīts. Kad pēdējo reizi Andis Neikšāns tā kārtīgi novākojis? Ar pilnpiedziņu tādu pamatīgu avāriju nav bijis.
Meistars ir izaudzis, un, kaut arī ātruma kāpināšana, kam jāseko pēc šīs
sezonas piesardzīgās braukšanas, atnesīs arī nepatīkamus momentus, par
pārgalvību līdz šim nevar būt nekāda runa.Pēc Kipras rallija
ekipāža nedēļu pavadīja siltumā, kur gatavoja tehniku un nedaudz arī atpūtās,
bet svētdien atgriezās Latvijā. Sporta mašīna palika siltajās zemēs, jo
nākamais posms ir turpat – Portugālē,
tāpēc tehniku vazāt pa Eiropu nav īpaša iemesla. Portugāles rallijs, kas
apstākļu ziņā būs vienkāršāka sacīkste, notiks aprīļa pirmajā nedēļas nogalē.Oranžos sāk pamanītInteresanti, ka pēc
stabilajiem sasniegumiem Neikšānu sāk pamanīt arī oficiālie čempionāta mediji.
Ne bez angļu sabiedrisko attiecību kompānijas palīdzības ziņa par
Neikšāna/Dzirkala piedzīvojumiem Kiprā gandrīz nedēļu bija atrodama wrc.com mājas lapas sākumlapā. Tajā pašā
laikā, liekas, pavisam grūti būs ieraudzīt Latvijas mašīnu oficiālajās
televīzijas pārraidēs, jo pasaules čempionāta rīkotāji izdomājuši visai skarbu
biznesa sistēmu, ar kuru vai nu piespiest komandas maksāt naudu, vai arī likt
tām samierināties ar faktu, ka ekipāžu pieminēs veiksmes gadījumā, ja tiks gūti
panākumi. Mediju pakete, kas nodrošinātu paaugstinātu publicitāti, maksā
vairākus tūkstošus latu par sezonas sešiem posmiem. Latvijas braucēji pirmajā
gadā, nezinot, kā šis projekts izvērtīsies, atteikušies no šādas iespējas – nav
tie laiki. Tas gan netieši norāda, ka LMT
Rallija komanda
nebija īpaši plānojusi pēc diviem posmiem atrasties
kopvērtējuma trijniekā!Šlēgelmilhs atrādās veiksmīgiTikmēr Latvijas
formulu braucējs Haralds Šlēgelmilhs aizvadījis veiksmīgu debijas sacīksti Formula Atlantic seriālā ASV, pirmajā
posmā Sebringā. Ceturtais kvalifikācijā un sacīkstē – laba statistika, ņemot
vērā, ka vēl pirms mēneša latvietis knapi zināja, kāda izskatās šī seriāla
mašīna. Gan Haralds, gan viņa komanda atzīst, ka rezultāts noteikti varēja būt
labāks, taču nenokļūšanu uz pjedestāla var norakstīt uz nepietiekami izpētītiem
apstākļiem, turklāt iespēju sacīkstēs uzlabot rezultātu sapostīja mežonīgi garš
drošības mašīnas periods.Šlēgelmilhs piebilst,
ka kopumā mašīna ir ļoti līdzīga Eiropas F-3
klases automobilim, līdz ar to tās vadāmību un regulēšanu bija iespējams veidot
ar pārliecību.Haralds turpinās
meklēt iespējas startēt nākamajās sacīkstēs. Līgums ar Conquest komandu bija paredzēts uz vienu sacīksti, līdz ar to ceļi ir
vaļā meklēt kaut ko vēl spēcīgāku, nopietnāku un, šobrīd nodemonstrējot
potenciālu, varbūt arī finansiāli izdevīgāku.Ceturtā vieta nav
peļams rezultāts, ņemot vērā, ka šogad uz titulu čempionātā pretendē seši
septiņi sportisti.Šobrīd šķiet, un to
apstiprina arī Haralda tēvs Vladislavs, ka braucējam atgriešanās Eiropas
autosportā uz laiku jāaizmirst. Eiropas industrija ir ļoti dārga, bet kāpšana
pa seriālu kāpnēm virzienā uz F-1 kļūst arvien sarežģītāka. Tikmēr ASV motoru
sports balstīts uz citiem principiem. Piemēram, arī Haralda plānos ir aizvadīt
katru sacīksti pēc iespējas labāk – tā, lai ar izcīnītām naudas balvām nosegtu
sezonas izdevumus. Ja to var izdarīt – kāpēc ne?Štāla vēl mājāsTikmēr joprojām pauzes
režīmā ir Karlīnes Štālas karjera. Uz jautājumu, vai šis būs viņas karjeras
tukšais gads, viņa atbild: „Atšķirībā
no mana tēva es vēl neesmu zaudējusi optimismu. Jā, šī sezona man nesāksies
tad, kad citiem, taču nekur nav rakstīts, ka veiksmīgi sakārtotu procesu dēļ es
nevaru sākt startēt no sezonas vidus. Šobrīd nav konkrētu plānu, jo nav, par ko
tos apmaksāt. Taču mēs turpinām strādāt, meklējam līdzekļus. Vai šis būs
karjeras tukšais gads, redzēsim gada beigās!"FOTO:5+5=3,5. Anda Neikšāna un Pētera Dzirkala izcīnītās divas piektās vietas P-WRC divos posmos pasaules čempionāta
kopvērtējumā atnesušas dalītu trešo/ceturto pozīcijuFoto: LMT Rallija komanda