Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Sakritību ķēdes nodevīgā izturība

Latvijas autosportista Haralda Šlēgelmilha
Āzijas GP2 čempionāts posms varbūt bija neveiksmīgs, taču noteikti ne
garlaicīgs. Nav korekti vicināt rokas pēc zaudējuma un skaidrot, ka īstenībā
mūsējais bija vislabākais, tikai nepaveicās. To arī nedarīšu, un arī Haralds
neuzprasījās. Vienkārši stāsts par atraktīvu nedēļas nogali un lēmumiem, kuri
bija vai nebija pareizi.
Neveiksmju ķēde sākās
jau kvalifikācijā, kad tikko bija veikta lieliska brīvo treniņu sesija nevienam
nepazīstamajā Sentulas trasē. Šlēgelmilhs treniņos bija uzrādījis sesto
rezultātu un ar cerībām ķērās pie vēl labāka rezultāta sasniegšanas, cerībā
nodrošināt pēc iespējas labāku starta vietu.

Bez rupjībām nevar
Kvalifikācijā
Šlēgelmilhs, izbraucot no boksiem, pamanīja, ka trasē lidojošo apli uzsācis
komandas biedrs Tungs. Latvietis pavirzījās, lai dotu ķīnietim ceļu. Līdz ar to
kvalifikācija pārvērtās par murgu. Lai netraucētu ne sev, ne Tungam,
Šlēgelmilhs atlaida komandas biedru pāris līkumu attālumā un sāka lidojošo
apli. Nobraucis divus no trim sektoriem, kuru kopējais laiks bija otrajā,
trešajā vietā, Šlēgelmilhs Tungu tomēr noķēra. Pārsteigums – ķīnietis
negatavojās Haraldu palaist garām, lai arī nerakstītie (arī rakstītie) likumi
diktē, ka kvalifikācijā jārespektē ātrākā mašīna. Latvieša ātrais aplis
sabojāts. Šlēgelmilhs procedūru atkārtoja arī nākamajā aplī – pēc diviem
lieliskiem sektoriem tika noķerts Tungs, kurš viņu atkal nelaida garām. Tobrīd
Haralda mērs bija pilns – kvalifikācija gandrīz beigusies, bet iespēju uzrādīt
labu apļa laiku nav. Šlēgelmilhs ieslēdza radiosakarus un pa visiem Trident Racing boksiem atskanēja: „F***ing Tung!" Ķīnietis, būdams mašīnā, to
nedzirdēja, taču komandā dzirdēja gandrīz visi. Lai arī apsaukāšanās nav
sportiska, situāciju saprata katrs. Tunga inženieris vēlāk atvainojās Haraldam
par sabojāto braucienu.

Nebija citu variantu

Diemžēl ar to bija
par maz, lai izglābtu Šlēgelmilha abus braucienus. Pirmajā viss skaidrs – divi
priekšā sarīkoja avāriju, Haraldam nebija kur sprukt. „Apbraucu avarējušās, bet joprojām lidojošās
mašīnas pa līkuma ārmalu, jau braucot pa zāli. Taču tik un tā viena mani
noķēra," sūrojās Haralds. Pirmajā aplī šī sacīkste bija galā. Par šo situāciju
braucējiem pārmetumu nav – tā notiek. Taču diskusija ir gara par to, vai
slapjajā otrās sacīkstes startā bija jābrauc ar sausā laika riepām? „Zinu, ka daudzi domā, ka tas bija nevajadzīgs
risks. Taču viss bija izdomāts pareizi. Ja jāstartē no pēdējām vietām, ar kaut
ko jāatšķiras no pārējiem, lai arī tas liek riskēt. Citi braucēji šajā
čempionātā nav tūristi, kurus es varētu apbraukt. Atlika cerēt, ka trase izžūs
un pārējie ar lietus riepām kļūs lēnāki – otrajā braucienā riepu maiņa ir
aizliegta. Taču uznāca nodevīga lietusgāze pašā startā, kas braukšanu ar sausā
laika riepām padarīja neiespējamu. Ceturtajā aplī iebraucu peļķē, mašīna sāka
planēt, un es biju drošības joslā. Braukt lēnāk? Ar 600 zirgspēku motoru un
platajām sliku riepām pedālim bija
tikai jāpieskaras, lai mašīnas aizmugure sāktu slīdēt. Četri startējām ar sausā
laika riepām, visi četri izstājāmies pirmajā sacīkstes trešdaļā."

Labā ziņa ir tā, ka
pēc šīm drāmām komandas attieksme nav mainījusies – drīzāk otrādi. Tungs arvien
biežāk pierādot, ka spēj būt dīvainsm, un pastāv liela varbūtība, ka vasaras
starptautiskajā GP2 čempionātā ķīnieti pacietīs tikai pussezonu. Pirmais
rezervists ir Haralds Šlēgelmilhs.

 

Viesturs SAUKĀNS

 

 

FOTO

Vietējiem patika. Āzijas GP2 čempionāta Indonēzijas posma pirmā
brauciena startā notika vairāku mašīnu sadursme. Lidojošais – Haralds
Šlēgelmilhs. Šī fotogrāfija publicēta vietējā laikrakstā