Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Sudoku mīklu fināls Mūsas krastā

Šā gada Latvijas autokrosa čempionāts
sasniedzis pēdējo posmu – šo sestdien finiša posms sporta kompleksā Mūsa, pie
Bauskas. Sacīkste, kas notiks kopā ar folkreisu un tiks vērtēta arī Baltijas
kausa ieskaitē, pulcēs vairāk nekā 100 dalībnieku, – un tas ir jauno laiku
Latvijas autokrosa rekords. Cīņa par Latvijas čempiontituliem turpināsies visās
četrās klasēs, bet matemātiskās sakritības un ciparu kombinācijas atgādina
sudoku skaitļu mīklas – viss ir sajaucies, un līdz startam nekas nav prognozējams…

 

 

Latvijas čempionāts
tiek aizvadīts četrās klasēs. 1600
kategorija ir priekšpiedziņas salonautomašīnu klase ar motora darba tilpumu
līdz 1600. Līdzīga klase, tikai ar divu litru motoriem, ir 2000 Super. Open klase ir
bez motora darba tilpuma ierobežojuma, kurā startē mašīnas ar aizmugures
piedziņu. Savukārt B600 ir bagiju
monoklase, kurā visas mašīnas ražotas vienā rūpnīcā, bet pilnveidotas minimāli,
cik nu to atļauj tehniskie noteikumi.

Bauskā uz starta
stāsies arī Latvijas kausa izcīņas klase VAZ
Klasika
, kā arī Baltijas D-3A
bagiju kausa dalībnieki. Par pārsteigumu parūpējies gadu vecais folkreiss –
tautas sports pēc gadu ilgas pastāvēšanas pulcējis vairāk nekā 30 dalībniekus!

 

Čempionāta rezultātu haoss

Visās četrās čempionāta
klasēs situācija kopvērtējumā ir haotiska. Līderi punktu ziņā ir cieši blakus cits
citam, spēku samēri – neprognozējami. Līdz šim aizvadīti pieci posmi:
Smiltene-1, Brenguļi-1, Brenguļi-2, Priekule, Smiltene-2 (B600 bagijiem abu Brenguļu sacīkšu vietā Priekule un Mūsa). Tagad
kārta Mūsai.

1600
klasē ir tikai divi titula pretendenti – Andris Priedītis un Andis Kļava.
Kļavam – 83 punkti, Priedītim – 81. Vienā posmā par uzvaru var nopelnīt 20
punktus. Tātad jāsecina, ka divi punkti ir nieks. Kurš uzvarēs čempionātā?

Kļava, liekas, uz
sezonas beigām ir tehniski nedaudz paguris, jo pāris posmus viņš demonstrē
stabilu braukšanu, taču sezonas sākumā viņš drošāk cīnījās par posmu uzvarām.
Priedītim ir cita liksta – pēc pārliecinošas uzvaras Priekulē Andris uzķērās uz
Smiltenes dubļiem, jo visu dienu lija. Izrādījās, ka šādos apstākļos, vēl ar
tehnikas problēmām komplektā, pērnās sezonas vicečempions ir bezspēcīgs. Mūsa,
ja būs sausa, būs ātra trase, atbilstošāka Priedītim. Ja līs, visādi var
gadīties!

 

Divu litru Jāņi

2000 Super klasē uz čempiontitulu pretendē četri dalībnieki – Jānis Spīķis
(29 punkti), Jānis Berķis (28), Māris Ločmelis (24) un Aldis Kasparovičs (23).
Gan punktu ziņā, gan arī praksē rodas sajūta, ka šis tomēr būs abu Jāņu duelis.
Un tajā visas kārtis ir Spīķa rokās. Lai arī iepriekšējā posmā Smiltenē viņš ar
mokām noturējās titula favorītu pulkā (pirms priekšpēdējā posma Jāņa izredzes
bija apšaubāmas, taču uzvara kombinācijā ar konkurentu neveiksmēm glāba
situāciju), viņš šķiet vidēji ātrākais klasē. Turklāt sausa, līdz ar to ātra
trase Spīķim der – mašīnai ātruma pietiek. Savukārt Smiltenes dubļos viņš
pierādīja, ka ir meistarīgs, turklāt bija viens no retajiem, kurš izpildīja
mājasdarbu – atrada riepas, kas balansē uz noteikumu robežas, tomēr ir legālas.

Ločmelis un
Kasparovičs var iejaukties titula cīņās tad, ja Jāņiem nepaveicas. Šķietami
teorētiskas iespējas, taču Smiltenē Spīķis tieši tā saglabāja savas titula
pozīcijas – Ločmelis un Berķis izstājās, līdz ar to Spīķis no bezcerīgas
situācijas kļuva par kopvērtējuma līderi.

 

Open
ne tikai divi Jāņi

Autokross, šķiet, ir
latvisks sporta veids, jo arī Open
klasē par čempiontitulu cīnās divi Jāņi – Kozlovskis un Vanags. Taču nopietns
spēlētājs būs arī trešais titula pretendents – pēdējo gadu čempions Raimonds
Jerāns. Punkti – Kozlovskim pēc uzvaras Smiltenē 33, pārējiem minētajiem – pa
30.

Spēku samēru ziņā ātrā
Bauskas trase ir piemērota pēdējo pāris sezonu titulu dalītāju Kozlovska un
Jerāna duelim. Taču Vanags, kurš debitēja tieši pirms gada, ienācis cīņā tik pārliecinoši,
ka meistarīgi prot izmantot abu pieredzējušo konkurentu kļūdas. Pirms
iepriekšējā posma Vanags pat bija kopvērtējuma līderis, taču izstāšanās finālā
sabojāja, iespējams, sensāciju.

B600
bagijos par sezonas favorītu tika uzskatīts pērnais vicečempions Ģirts Zīle.
Taču čempionāta vidū līderis bija Aigars Liškovskis, bet Zīlem tituls slīdēja
ārā no rokām. Sezonas nogalē atkal viss samainījies – Liškovskis vairs
nepretendē uz titulu, varbūt pat medaļa izslīdēs no rokām. Zīle atgriezies
kopvērtējuma vadībā, bet viņam pakaļ dzenas citi jaunie talanti – Otto Vočtavs
un Jānis Baumanis. Pašlaik Ģirtam ir 52 punkti, Vočtavam un Baumanim – pa 48
punktiem. Tātad arī šeit trīs titula pretendenti ar ļoti līdzīgām izredzēm.

Spilgtākajam duelim
vajadzētu notikt starp Zīli un Vočtavu, vismaz tādas ir kopējās sezonas
tendences. Prognozēt, kurš no viņiem būs ātrāks Mūsā, ir grūti, taču Zīles
salīdzinoši milzīgais (ar citu klašu līderu pārsvaru salīdzinot) četru punktu
pārsvars ļauj skaitļot arī prātīgāk – Vočtava vai Baumaņa uzvaras gadījumā
pietiek arī ar otro vietu.

 

Folkreisā – nesaprotamas, bet pozitīvas lietas

Viens no rudens
sākuma lielākajiem Latvijas autosporta pārsteigumiem ir folkreisa dalībnieku
skaita uzrāviens. Vēl iepriekšējā Latvijas posmā Skrundā pieteicās 21
dalībnieks, bet uz sacīksti ieradās 18. Kopš jūlija sākuma kaut kas ir noticis –
uz Mūsu 32 pieteikumi! Liekas, tas izskaidrojams ar to, ka martā daudzi solīja uz
sezonas sākumu maijā sabūvēt mašīnas. Beidzot tas ir noticis!

Folkreisam Mūsā būs
priekšpēdējais Latvijas Vasaras kausa posms, atliks vienīgi fināls 333 trasē
oktobrī.

Cīņās Mūsā dosies arī
Baltijas D-3A klases bagiju kausa
dalībnieki (arī salonmašīnām būs Baltijas kausa ieskaite, tāpēc startēs arī
Lietuvas, Igaunijas un Krievijas sportisti). Šajā klasē šogad spēcīgs šķiet
lietuvietis Raimunds Pupienis. Par viņu ātrāks gan šķiet Latvijas braucējs
Māris Līcis, taču jēkabpilietis nevar pilnvērtīgi koncentrēties uz Baltijas
kausu, jo startē Eiropas čempionāta sacīkstēs. Tomēr Līcim, ja izdosies uzvarēt
Mūsā, ir cerības sagrābt Baltijas kausu. Ja tas neizdodas un Māris gūst otro
vietu, viņš šo panākumu izcīnīs trešo gadu pēc kārtas.

Lai komplekts būtu
pilnīgs, trasē dosies arī gandrīz divi desmiti VAZ automašīnu. Latvijas kausā
uzvarētājs zināms priekšlaikus – Imants Kolomenskis nav zaudējis nevienā
iepriekšējā sacīkstē, tāpēc Smiltenē formāli sakārtoja kopvērtējuma uzvaras
jautājumus.

Jebkurā gadījumā Mūsa
atkal pārsteidz – pēc veiksmīgiem Eiropas čempionāta posmiem Bauskas trasē
izcils nacionālais kross.

Viesturs SAUKĀNS