Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Ziema apklusina motorus, gulbeniešiem paveicās

LMT
Latvijas autorallija čempionāts startējis, taču pēc rallija Sarma 2008 apklust uz dažiem mēnešiem.
Gulbenes posmu sarīkot izdevās, taču otrā posma organizētājiem lietuviešiem
ziema vairs nebija tik labvēlīga. Nākamais posms gaidāms tikai maijā Talsos.
Tas nozīmē, ka šis čempionāts būs atšķirīgāks nekā iepriekšējie – mazināsies
ziemas rezultātu gadījuma raksturs.

Ziema radīja intrigu
Pēdējos gados
Latvijas čempionātā bija divi ziemas posmi – bez Sarmas arī Siguldas rallijs. Šie ziemas cīniņi, lai arī neapgrieza
rezultātus kājām gaisā, tomēr ienesa zināmu specifiku kopvērtējumu tabulās.
2006. gadā ar spilgtu sniegumu izcēlās Aldis Pīlēns, taču vasaras sezonā vairs
netika līdzi klases līderiem. Pērn nevienā ātrumposmā nesakauts palika N3
klases līderis Artis Štrauss, taču vasarā, lai arī palicis favorīta statusā,
viņš tomēr nespēja demonstrēt līdzīgu sniegumu. 2006. gada ziema bija
pārsteigums arī tehniskā jomā – automašīnām parādījās visai specifiski defekti.
Togad ralliju gandrīz atcēla, jo bija pārāk auksts. Gaisa temperatūra krita zem
mīnus 30 grādu atzīmes. Ironiski, zinot, kādas problēmas ar ziemas autosporta
sacensību rīkošanu ir šogad! Ziemas posmi,
veidodami trešo daļu no sezonas, ieviesa sajukumu kopvērtējumu tabulās, un
vasaras atlikušās sacensības ne vienmēr laboja favorītu pieļautās kļūdas
aukstajos posmos un sagādāja labu kopvērtējuma situāciju tiem, kas ziemā
spīdēja ar panākumiem, bet vasarā palika blāvāki.

Sniegs nav objektīvs

Interesanti, ka šāds
novērojums nav tikai Latvijas rallija specifika. Pat pasaules čempionātā ir
sacensības, kuru iznākumu uztver rezervēti un neiekļauj turpmākās sezonas
prognožu veidošanā. Piemēram, Montekarlo rallijs dažkārt sagādā pārsteigumus
un, būdams čempionāta pirmais posms, neļauj prognozēt turpmāko spēku samēru
nākamajām sacensībā. Šogad gan uzvarēja favorīts Sebastjēns Lēbs, kas tiek
uzskatīts ne tikai par galveno, bet pat vienīgo čempiontitula pretendentu. Taču
citos gados Montekarlo jauca prognozētāju kārtis. Tāpat arī ar sniegoto
Zviedrijas ralliju – tas kalendārā ir vienīgais baltais posms, tāpēc tā rezultāti uztverami rezervēti. Šobrīd
speciālistu domas dalās – Jari Mati Latvalas uzvara Zviedrijā ir jauna Gronholma uznāciens, vai tomēr Ford līdera statusu saglabās Miko
Hirvonens, kurš palika komandā, Gronholmam aizejot.

Laba cīņa

Latvijas čempionātā
šogad bija paredzēti septiņi posmi – divi ziemā, pieci vasarā. Tātad balto
sacīkšu attiecība mazāka nekā iepriekšējos gados, kad ziemas un vasaras
sacensību attiecība bija 2:4. Tagad, atceļot Lietuvas ziemas sacensību, ziemas
nonāk pamatīgā zaudējumā (1:5). Tas nozīmē, ka visu izšķirs putekļi un dubļi.

Var tikai spriest,
vai Andim Neikšānam/Pēterim Dzirkalam būtu izdevies uzvarēt, ja Jānis
Vorobjovs/Guntis Ervalds nezaudētu gandrīz 20 sekundes otrajā ātrumposmā riepas
plīsuma dēļ. Toties Vorobjova neveiksme solīja lielisku pakaļdzīšanos un
pamatīgu intrigu. Viss turpinājās līdz pēdējā ātrumposma pēdējam metram –
Vorobjovs palika trešais, otrās vietas ieguvējiem Aivim Eglem/Mārtiņam Jerumam
zaudējot mazāk par divām sekundēm!

Ceturto vietu guva
vecmeistars Ivars Caune un stūrmanis Vladimirs Barinovs. Daudzi no Ivara,
meistaram ienākot N4 klasē, gaidīja vairāk, taču bija vairāki apstākļi, kas
Caunem neļāva cīnīties par uzvaru. Turklāt pēdējos ātrumposmos sākās problēmas
ar riepām, kas gandrīz lika zaudēt arī šo pozīciju. Toties vispārēju apbrīnu
izpelnījās Jānis Kārkliņš – lai ko runātu par viņa pēdējā laika uzvedību un
attiecībām ar cienījamiem cilvēkiem, jaunietis ar stūrmaņa Jāņa Krastiņa
palīdzību sasniedza piekto vietu pirmajā startā ar pilnpiedziņas mašīnu.
Iespējams, drīz Anda Neikšāna panākumi kļūs pašsaprotammi, un tieši Kārkliņš
būs tas, kas ieņems jaunā brīnumbērna statusu,
kuru šobrīd uztur Neikšāns.

Abi vienādi, bet ļoti atšķirīgi

Abās vienas ass
piedziņas klasēs var izrādīties, ka labākie būs ar jaunajām Honda automašīnām braucošie Dans Leščs
un Artis Štrauss. Tiesa, liktenis abiem līdzīgs pērnajam – Štrauss lido kā
raķete, taču tehnika neļauj finišēt augstā pozīcijā. Leščs, savukārt, sasniedz
uzvaras vienu pēc otras. Nedaudz skumji, ka abi Bensons Honda Racing braucēji nestartē vienā klasē – šis būtu
lielisks duelis. Leščs startē N3 ieskaitē, bet Štrausa mašīna uzbūvēta
atbilstoši starptautiskās R3 klases noteikumiem un nacionālajā pielāgojumā
iekļaujas Latvijas kausa 2WD+ kategorijā. Līdz ar to grūti secināt, cik ļoti
atšķīrās abu braucēju cilvēciskie spēku samēri.

Latvijas kausa izcīņas
klasēs nelieli pārsteigumi. A+ pilnpiedziņā uzvarēja Ainārs Igaveņš, bet 2WD+
kategorijā labākais bija Ivo Ķilpis. Abiem šī ir pirmā uzvara – Ainārs nebija
triumfējis pilnpiedziņā, bet Ķilpis reti bija līderu vidū, iepriekš startējot
ar klasiskās piedziņas VAZ (šogad
brauc ar Toyota Corolla).

Sarma 2008 bija pirmais posms arī Latvijas rallijreidu čempionātā.
Problēmas piedzīvoja favorīti, uzvaru guva šķietami vājākās N1 klases braucēji
Raivis Zeltiņš/Mārtiņš Tūters. Tiesa, šim autosporta veidam jāturpina meklēt
ceļš uz kuplāku dalībnieku skaitu, mazāku neapmierinātības un strīdu procentu.
Pārāk burbuļojošs ir 4×4 ķīselis.

LMT Latvijas rallija čempionāta
1. posms – rallijs Sarma 2008

Absolūtais vērtējums, N4 klase

1.
Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (LMT
Rallija komanda
) 1.02:38,01

2.
Aivis Egle/Mārtiņš Jerums (RAMI R-evolution
Racing
) +11,76

3.
Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds (SEB
Unilīzings rallija komanda
) +13,44

4.
Ivars Caune/Vladimirs Barinovs (Parex
Līzings Rallija komanda
) +1:12,45

5.
Jānis Kārkliņš/Jānis Krastiņš (Skandi
Auto Rallija komanda
) +1:24,02

6.
Aldis Pīlēns/Miķelis Mežaks (ERGO Rally
team
) +2:20,66

N3

1.
Dans Leščs/Jānis Vīksna (Bensons Honda
Racing
) 1.06:53,68

2.
Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis (AutoStils
Rally team
) +1:42,18

3.
Arvis Vecvagars/Ainārs Kalniņš +2:23,05

A+

1.
Ainārs Igaveņš/Gatis Cimdiņš (AutoStils
Rally team
) 1.05:56,74

2.
Elviss Hermanis/Intars Šulcs (Talsu
Rallija komanda
) +41,73

3.
Kaspars Šimkus/Armands Šimkus (Subaru
Rally team
) +44,02

2WD+

1.
Ivo Ķilpis/Artis Ceriņš 1.08:02,58

2.
Viesturs Tilgass/Modris Žeimuts +1:37,42

3.
Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis +2:15,47

Komandas

1.
LMT Rallija komanda 11

2.
Bensons Honda Racing 11

3.
RAMI R-evolution Racing 8

 

Latvijas rallijreidu čempionāta
1. posms

Absolūtā ieskaite

1.
Raivis Zeltiņš/Mārtiņš Tūters 2.09:54

2.
Aldis Vilcāns/Jānis Zeltiņš (RE Autoklubs)
2:11,13

3.
Jānis Auziņš/Kristīne Tūmiņa (S/k Rugāji)
2:15,13

4.
Emīls Jakrins/Mārtiņš Priede 2:17,09

5.
Jānis Naglis/Jānis Naglis juniors (RE
Autoklubs
) 2:17,36

6.
Vladislavs Bergmanis/Dmitrijs Savickis 2:17,40

 

FOTO

mašīna

 

Pirmā uzvara. Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals guva pirmo
uzvaru absolūtajā vērtējumā arī N4 klasē. Sacīkste aizvadīta filigrāni –
pamatīgs temps pirmajā dienā un lieliska situācijas kontrole un pārsvara
noturēšana līdz finišam otrajā dienā.

 

Svarīgākais rokasspiediens. Jānis Kārkliņš (pa kreisi) saņēma apsveikumus
no sava tēva savulaik galvenā konkurenta Ivara Caunes. Juniors un vecmeistars
ralliju pabeidza ar nieka 11,57 sekunžu starpību. Šoreiz vēl Caunes labā.

 

ABAS
FOTO: Zigismunds Zālmanis (Skandi Auto)