Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Rossignol zoooom!

Ikviens
prasmīgs slēpotājs būs nonācis situācijā, kad gribētos, lai pie kājām būtu
nevis īsās un šerpās slalomenes, bet garākās un prātīgākās giganta slēpes. Vai
otrādi. Tagad iespējams vienu slēpju pāri transformēt abās versijās. Fotogrāfi
līdzīgu problēmu atrisināja jau sen, radot zoom objektīvu ar maināmu
fokusa attālumu. Rossignol savas zūmējamās slēpes marķē ar Mutix
zīmi.    Dinamiskais
rādiuss

Latvijas
kalni solīdam gigantam ir par īsiem, un aktīvs slēpotājs biežāk izvēlas slaloma
slēpi, kuras grieziena rādiuss ir 11 – 13 metri. Garajās Alpu trasēs tā var
kļūt pārāk nogurdinoša. Cik dienas no vietas cakosi īsiem griezieniem, bet
slaidākos, pieaugot ātrumam, slalomene kļūst nestabilāka. Tad nu jāpērk vēl
viens -milzu slaloma slēpju pāris. Tagad
vairs ne. Jo izdarīts šķietami neiespējamais – Rossignol kompānija
radījusi slēpi, kurai var mainīt grieziena rādiusu! Rossignol un veikalu
tīkla Fans eksperts Dzintars Melvers precizē:  "Ieviests jauns jēdziens – dinamiskais
rādiuss, kurš Mutix slēpei ir maināms. Slēpes ģeometriskie izmēri,
protams, paliek tādi paši. Mainās tikai tās elastība, ļaujot pagriezienu veikt
ar dažādu rādiusu."
Divas
slēpes vienā

Rossignol
radītās
oriģinālās Mutix tehnoloģijas noslēpums kā viss ģeniālais ir šķietami
vienkāršs. Klasiskā Race slēpe (118 – 70 – 102 mm) papildināta ar diviem
dažāda garuma viegli nomaināmiem kompozītmateriālu ribu komplektiem. "Ar
īsajām ribām tā ir klasiska slaloma slēpe ar 11 m grieziena rādiusu, asa un
kustīga," turpina Dzintars Melvers. "Garās ribas slēpes vidusdaļu
padara stingrāku un ar to pašu 165 cm slēpi pagrieziena loka R jau ir 15 m.
Slēpe kļūst stabilāka. Šāgada modelim ribas nospriegojumu var pārlikt uz vēl
vienu pozīciju – R 17 m."
Rossignol Radical R11 Mutix slēpes
pārdod kopā ar īpašu ribu somiņu, kurā ir arī skrūvgrieznis. Katrs ribu pāris
tiek fiksēts ar vienu skrūvi. Četrās minūtēs slaloma slēpes var pārtaisīt par
gigantenēm vai otrādi. Turklāt šīs dubultās Mutix slēpes kopā ar visiem
stiprinājumiem maksā tikai nedaudz dārgāk (Ls 649) par vienu Race klases
slaloma vai giganta slēpju pāri. "Mutix
slēpes jāizvēlas mazliet garākas," iesaka Melvers. "Race
slaloma slēpes parasti ņem aptuveni 20 cm īsākas par augumu, Mutix
modelim šī starpība ieteicama 15 – 20 cm robežās." Šī attiecība gan ir
mazliet nosacīta, jo tiek piedāvātas triju garumu Radical R11 Mutix
slēpes – 155, 165 un 175 cm.
Arī
Zenith, arī dāmām

Rossignol
aktīvo
slēpotāju sēriju Zenith šogad papildinājis 11. modelis (līdz šim
augstākais bija 9. numurs). Šī karvinga slēpe ne tikai kļuvusi par 2 mm
platāka, bet arī apgādāta ar Mutix sistēmu. "Šīm slēpēm ribas
stiprinās ar klipsi, un to mainīšanai nav vajadzīgs skrūvgrieznis,"
skaidro Dzintars Melvers. "Arī pašu ribu konstrukcija ir mazliet citādāka.
Tās vairāk maina slēpes cietību, ne tik daudz dinamisko rādiusu. Pavasara pusē
no rīta kalns ir ledains kā krams, uzliec garās, cietās ribas, un slēpe kļūst
stingrāka, labāk notur šādā trasē. Uz pēcpusdienas pusi sniegs atkūst, paliek
mīksts, vajag, lai slēpju gali peld no tās putras ārā, maini ribas un padari
slēpes mīkstākas. Piecu sekunžu darbs." Rossignol Zenith Z11 Mutix komplekts
maksā Ls 589. Ar
līdzīgu Mutix sistēmu šogad apgādātas arī dāmu slēpes Attraxion XI
(Ls 598). Tās ir vieglākas, mīkstākas, zābaka stiprinājuma montēšanas centrs
pārbīdīts 2 cm uz priekšu. Tas ļauj griezienu izdarīt vieglāk, neprasot izcilu
slaloma tehnikas prasmi un uzreiz nesodot ar kritienu par, slēpotāju valodā
runājot, pārlieku sēdēšanu atpakaļ. Visi
šie modeļi apgādāti ar TPI 2 sistēmas stiprinājumiem, kas ar klipsi 10
sekunžu laikā nomontējami no slēpes sliedes. Ideāli transportēšanai. Čeholā var
ievietot vairāk slēpju, nekas nespiežas ārā, neko nevērīgi lidostas bagāžas
krāvēji nevar nolauzt.
 Rossignol
Mutix
sistēmas
piekritējiem gan vairāk par vienu slēpju pāri nevajag. Bet arī to ērtāk
pārvadāt bez stiprinājumiem. Dainis
CAUNE