Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo vietni, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai šajā mājaslapā. Lasīt vairāk
Pirmais sporta
e-žurnāls internetā

Dažādi

Žurnāls: Nr. 364

Maize muskuļiem

Olbaltums, proteīns, olbaltumvielas, arī OBV — ir daudz variantu, kā apzīmēt uzturvielu, kuras patēriņš, šķiet, raisījis visskaļākās diskusijas un kas visbiežāk saistās ar acij tīkamu muskuļu reljefu. Tomēr olbaltumvielu nozīme ar to vien neaprobežojas. Cik daudz un kad tās jāuzņem, lai treniņdarbs atspoguļotos kā sniegumā, tā izskatā, un vai paaugstināta fiziskā slodze uzreiz nozīmē arī nepieciešamību lietot proteīna pulveri?

Žurnāls: Nr. 363

Organisma degviela

Banāni, auzu pārslas, pupiņas un kartupeļi, tāpat arī šokolāde un apelsīni — tos visus vieno augsts ogļhidrātu — mūsu galvenā enerģijas devēja — saturs, taču katrs produkts lietojams savā laikā un vietā. Kā izdarīt pareizo izvēli un kurā brīdī ogļhidrātiem labāk teikt nē vai — tieši otrādi — tos uzņemt vairumā, lai pietiek spēka pēdējiem metriem, bet arī uz vēdera neuzkrājas nekas lieks?

Žurnāls: Nr. 362

Dzeramais zelts

60 % no cilvēka organisma veido ūdens. Ne velti saka, ka tas ir visas dzīvības pamatā — ūdens piedalās gan asinsplūsmas radīšanā, kas mūs apgādā ar skābekli, gan atrodas muskuļos un kaulos. Tieši tāpēc pat niecīgākie ūdens zudumi, kas nav reta parādība karstās vasaras dienās vai intensīvas slodzes laikā, var būtiski ietekmēt darbspējas un atjaunošanās procesu. Ne vienmēr un ne visiem dienā tiešām jāizdzer tik bieži pieminētie 2 l ūdens, taču daži pamatprincipi tomēr ir jāņem vērā.

Žurnāls: Nr. 361

Prāta noteikumi

Panākumu un sporta zvaigžņu iedvesmoti, vecāki bieži vien izvēlas bērniem nodarbības sportā. Neapšaubāmi, bērnus ir svarīgi ievirzīt sportā, taču mūsu vidū netrūkst mammu un arī tētu, kuri izvēlējušies īstenot pašu nepiepildītos sapņus uz atvases rēķina, vai vecāku, kuru bērns ir kā projekts sportā ar tālejošiem mērķiem. Tas ir pilnīgi nepareizi!